کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رشد 3640 واحدی شاخص بورس

14 مهر 1400 ساعت 13:36

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 3640 واحد همراه شد.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   امروز بورس اوراق بهادار تهران یک روند رو به رشد به خود گرفت، گرچه میزان رشد ناچیز بود، اما به هر حال روند یکسان و رو به رشدی بود، به گونه‌ای که در پایان معاملات شاخص کل با افزایش 3640 واحد به رقم یک میلیون و 488 هزار و 292 واحد رسید.
همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 1790 واحد به رقم 427 هزار و 282 واحد رسید.
ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 5 میلیون و 980 هزار میلیارد تومان رسید.
معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 6 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 766 هزار نوبت معامله و به ارزش 5 هزار و 780 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
ارزش معاملات فرابورس هم به بیش از 18 هزار و 212 میلیارد تومان رسید که با این حساب ارزش دو معاملات دو بازار از 23 هزار و 971 میلیارد تومان رسید.
امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند اما میزان افزایش شاخص‌ها زیر نیم درصد بوده است. به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در بورس با معیار وزنی ـ ارزشی 0.25 درصد رشد کردند و این دو شاخص با معیار هموزن 0.42 درصد ارتقاء یافتند.
شاخص آزاد شناور در حد 0.29 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 0.22 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 0.28 درصد افزایش یافت.
امروز نمادهای پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی خلیج‌فارس، پتروشیمی پردیس، گل‌گهر و مبین انرژی خلیج‌فارس به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای فولاد مبارکه و فولاد خوزستان بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.
امروز در فرابورس ایران شاخص کل 40 واحد عقب نشست و به رقم 21 هزار و 331 واحد رسید.
ارزش فرابورس به بیش از یک میلیون و 191 هزار میلیارد تومان رسید.
ارزش بازار پایه فرابورس هم به بیش از 373 هزار میلیارد تومان رسید.
معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از 2.7 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 507 هزار فقره معامله و به ارزش 18 هزار و 215 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
امروز نمادهای آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت شیراز، پالایش نفت لاوان و اعتباری ملل بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد بیمه پاسارگاد و فولاد هرمزگان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.
 بعد از پیدا شدن تعدادی ماینر برای استخراج بیت‌کوین در بورس اوراق بهادار تهران برخی نمایندگان مجلس هم طرح تحقیق و تفحص از سازمان بورس و اوراق بهادار را کلید زده‌اند تا حقیقت ماجرا در این مورد و نیز دلایل ریزش‌های شاخص در سال گذشته روشن شود.
همچنین با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است قاطبه کارشناسان پیشنهاد می‌کنند سرمایه‌گذاران حقیقی و افراد غیرحرفه‌ای از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت وارد بازار شوند تا از ریسک و نوسان در امان بمانند.
در کشورهای پیشرفته در مقابل هر شرکت بورسی 3 صندوق قرار دارد یعنی عمده سرمایه‌گذاری‌ها در صندوق‌ها و به صورت غیرمستقیم انجام می‌شود در حالی که در کشور ما بیش از 95 درصد سرمایه‌گذاری‌ها به صورت مستقیم و در سهام شرکت‌ها است، لذا در نوسانات بازار سرمایه‌گذاران حقیقی و خرد دچار زیان می‌شوند.


کد مطلب: 139955

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/139955/رشد-3640-واحدی-شاخص-بورس

نفت ما
  https://www.naftema.com