کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سالروز نخستین استفاده از کاتالیست تولید داخل

21 مهر 1400 ساعت 16:44

21 مهرماه ، سالروز نخستین استفاده از کاتالسیت ریفرمینگ اولیه با بخار آب (Steam Reforming Catalyst) تولید شرکت نفت و گاز سرو است که در واحد آمونیاک 1 مجتمع پتروشیمی شیراز در سال 1387 بارگذاری گردید.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،این برای نخستین بار بود که صنایع کشور شاهد تولید و استفاده از یک کاتالیست ایرانی بودند. و با  این اقدام عملا صنعت نوین کاتالیست ایران پایه  گذاری شد. به طوری که از آن به بعد تاکنون اقدامات فراوانی در این حوزه صورت پذیرفته و وابستگی صنایع پتروشیمی، پالایش نفت و فولاد کشور به تامین کاتالیست از خارج کمتر شده است. 
نفت و گاز سرو به عنوان یک شرکت دانش بنیان توانسته است با تلاش متخصصین خود، دستاوردهای متعددی در حوزه بومی سازی انواع کاتالیست های مورد استفاده در فرآیندهای اوره، آمونیاک، متانول، اتیلن در صنایع پتروشیمی و کاتالیست های مورد استفاده در تولیدگاز سنتز و تولید هیدروژن در حوزه پالایش نفت و کاتالیست های مورد استفاده در تولید آهن اسفنجی در صنایع فولادسازی را به طور کامل داخلی نماید. 
روابط عمومی شرکت نفت و گاز سرو این موفقیت را که حاصل حمایت های شرکت هایی چون پتروشیمی شیراز، پتروشیمی رازی، پتروشیمی پردیس، پالایش نفت شیراز، فولاد خوزستان و فولاد مبارکه اصفهان و... بوده است را تبریک عرض میکند.


کد مطلب: 140151

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/140151/سالروز-نخستین-استفاده-کاتالیست-تولید-داخل

نفت ما
  https://www.naftema.com