کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لبنان رسما یارانه سوخت را حذف کرد

1 آبان 1400 ساعت 15:50

دولت لبنان رسما به تخصیص یارانه در توزیع سوخت پایان داد و همین امر باعث شد تا شاهد گران‌تر شدن بنزین در این کشور باشیم.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   دولت لبنان رسما به تخصیص یارانه در حوزه انرژی پایان داد و همین امر باعث شد تا دوباره قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی در این کشور افزایش یابد. هم اکنون قیمت بنزین به قدری در لبنان گران شده که هزینه یک باک بنزین بیشتر از حداقل حقوق تعیین شده از سوی دولت برای یک کارمند است.
لبنان ماه‌هاست که با مشکل در تامین سوخت مواجه شده و همین چند وقت پیش و پیش از رسیدن محموله‌های سوخت ایران ذخایر سوخت این کشور تقریبا به صفر رسیده بود.
از آنجا که بانک مرکزی لبنان با مشکل در تامین ارز خارجی مواجه است طی ماه‌های گذشته و به صورت تدریجی یارانه سوخت را کم کرده بود و حالا آن را به صفر رسانده است.
هم اکنون 20 لیتر بنزین با اکتان 95 درصد 302 هزار و 700 لیر لبنان قیمت دارد که در بازار سیاه معادل 15 دلار است. این چهارمین بار از ماه ژوئن تاکنون است که شاهد افزایش قیمت سوخت در لبنان هستیم.
فادی ابو چاکرا، دبیر انجمن توزیع‌کنندگان سوخت لبنان می‌گوید: در واقع قیمت جدید نشان‌دهند حذف کامل یارانه سوخت از قیمت حامل‌های انرژی است.
وی تأکید کرد: افزایش قیمت حامل‌های انرژی باعث می‌شود که هزینه ارائه خدمات به خصوص در حوزه حمل و نقل نیز افزایش یابد. از آنجا که ارزش لیر لبنان در برابر دلار هم پایین آمده وزارت انرژی این کشور قیمت گاز خانگی و گازوئیل را هم بالا برده است.
منبع: فارس 


کد مطلب: 140453

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/140453/لبنان-رسما-یارانه-سوخت-حذف

نفت ما
  https://www.naftema.com