کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گازبهای آمریکایی ها ۳۰ درصد افزایش می‌یابد

4 آبان 1400 ساعت 10:51

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، بالا رفتن قیمت خرده‌فروشی گاز طبیعی باعث افزایش ۳۰ درصدی صورت‌حساب‌ گاز برای خانواده‌های آمریکایی در فصل زمستان خواهد شد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد 48 درصد از خانواده‌های آمریکایی در زمستان پیش رو 30 درصد صورت‌حساب‌های بالاتری برای گاز پرداخت خواهند کرد. این 48 درصد، بخشی از خانواده‌های آمریکایی هستند که از گاز طبیعی برای گرمایش خانه‌هایشان استفاده می‌کنند.
بالا رفتن قیمت خرده‌فروشی گاز طبیعی اصلی‌ترین دلیل افزایش هزینه گاز گرمایشی برای خانواده‌های آمریکایی در فصل زمستان است.
طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، قیمت خرده‌فروشی گاز به‌خاطر افزایش مداوم قیمت نقدی گاز طبیعی از زمستان سال گذشته بالا رفته‌است. شاخص قیمت گاز آمریکا از ابتدای سال جاری میلادی به‌خاطر ثابت ماندن تولید گاز این کشور و همچنین افزایش صادرات گاز طبیعی مایع در بحبوحه تقاضای بالا و قیمت بالای گاز در آسیا، بیش‌از 2 برابر شده‌است.
انتظار می‌رود قیمت خرده‌فروشی گاز طبیعی در آمریکا در فصل زمستان به‌طور متوسط به 12٫93 دلار در هر هزار فوت‌مکعب برسد. این رقم در زمستان گذشته برابر با 10٫17 دلار بود. طبق اطلاعات این اداره، این بالاترین رقم گاز در آمریکا از زمستان 2005 و 2006 است.
بنابراین، خانواده‌های آمریکایی که سوخت اصلی آن‌ها برای گرمایش خانه‌هایشان گاز طبیعی است، به‌طور متوسط از اکتبر تا ماه مارس یعنی در فصل پاییز و زمستان 746 دلار برای گاز هزینه خواهند کرد که 172 دلار معادل 30 درصد بالاتر از سال گذشته است.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین افزایش صورت‌حساب انرژی برای خانواده‌هایی که از پروپان، نفت گرمایشی و برق استفاده می‌کنند را هم پیش‌بینی کرده‌است.
طبق گزارش این اداره، آمریکایی‌ها نسبت‌به زمستان گذشته 54 درصد هزینه بیشتری برای پروپان، 44 درصد برای نفت گرمایشی، 30 درصد برای گاز طبیعی و 6 درصد هزینه بیشتری برای برق پرداخت خواهند کرد. اگر دمای هوا سردتر از حد انتظار شود، این هزینه‌ها بالاتر هم می‌رود.

منبع: تسنیم 


کد مطلب: 140526

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/140526/گازبهای-آمریکایی-۳۰-درصد-افزایش-می-یابد

نفت ما
  https://www.naftema.com