کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیش بینی دولت آمریکا از مازاد عرضه نفت

19 آبان 1400 ساعت 10:17

دولت آمریکا پیش بینی کرد بازار جهانی نفت سال آینده دچار مازاد عرضه شده و قیمت ها اوایل سال ۲۰۲۱ کاهش پیدا می کنند.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   افزایش عرضه از سوی کشورهای اوپک و شرکت‌های آمریکایی در سال آینده نهایتا قیمت ها را پایین‌تر خواهد بود. اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش دورنمای انرژی کوتاه مدت که روز سه شنبه منتشر شد، پیش بینی کرد قیمت پایه نفت آمریکا تا دسامبر به پایین ۸۰ دلار در هر بشکه کاهش پیدا کرده و تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۶۲ دلار افت می کند. میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت هم در سال ۲۰۲۲ به ۷۲ دلار می رسد. قیمت بنزین در آمریکا تا فوریه به پایین سه دلار در هر گالن خواهد رسید.
این آژانس پیش بینی کرد ذخایر جهانی نفت در سال ۲۰۲۲ تحت تاثیر رشد تولید اوپک پلاس و آمریکا و کندی رشد تقاضای جهانی برای نفت، افزایش پیدا می کنند.
دولت بایدن برای مقابله با بالا رفتن قیمت بنزین که اکنون در بالاترین رکورد از سال ۲۰۱۴ قرار دارد، تحت فشار قرار دارد. اما این گزارش ممکن است استدلال‌ها برای برداشت از ذخایر نفت استراتژیک آمریکا را تضعیف کند. این مستقیم ترین اقدامی است که رییس جمهور آمریکا می تواند برای پایین بردن قیمت سوخت انجام دهد به خصوص پس از این که کشورهای اوپک پلاس درخواست وی برای افزایش سریع تر تولید را نادیده گرفتند.
ذخایر نفت استراتژیک بیش از ۶۰۰ میلیون بشکه نفت در مخازن زیرزمینی در لوییزیانا و تگزاس برای مواقع اضطراری دارد. حجم فعلی به حدی  کافی است که جایگزین واردات نفت آمریکا از اوپک و متحدانش به مدت بیش از یک سال شود.
اسپنسر وسکو، مدیر نفت خام در شرکت بلک دایاموند کامادیتیز گفت: هیچ دلیل واقعی برای برداشت فوری از ذخایر استراتژیک وجود ندارد. پرسش بزرگتر در اینجا مربوط به تولید است. در حالی که تولیدکنندگان شیل آمریکا عرضه را محدود نگه داشته اند، به نظر می رسد عرضه جهانی رو به بهبود است.
انتظار می رود عرضه جهانی نفت در سال ۲۰۲۲ به ۱۰۱.۴۲ میلیون بشکه در روز برسد در حالی که تقاضای جهانی ۱۰۰.۸۸ میلیون بشکه در روز پیش بینی می شود.
بر اساس گزارش بلومبرگ، انتظار می رود تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۲ با بازگشت شرکتهای حفاری، به ۱۱.۹ میلیون بشکه در روز رشد کند. رشد حدود ۱۵ درصدی قیمت وست تگزاس اینترمدیت از ژوییه، بعضی از شرکت‌های تولیدکننده نفت شیل را به افزایش تولید تشویق کرده است. هرچند دورنمای تولید نفت آمریکا افزایش تولید در سال آینده را نشان می دهد اما همچنان کمتر از رکورد تولیدی است که در سال ۲۰۱۹ داشت.


کد مطلب: 141007

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/141007/پیش-بینی-دولت-آمریکا-مازاد-عرضه-نفت

نفت ما
  https://www.naftema.com