کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آزادسازی ذخایر نفتی تغییری در قیمت نفت ندارد

29 آبان 1400 ساعت 9:27

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز و تمام متخصصان نفتی عقیده دارند نفت کافی در ذخایر استراتژیک برای آزادسازی وجود ندارد تا قیمت نفت را به مدت طولانی پایین نگه دارد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز اعلام کرد بازار نفت همین حالا هم تحت تاثیر آزادسازی مشترک نفت خام از ذخایر ملی قرار گرفته‌است. انتظار می‌رود آمریکا بین 20 تا 30 میلیون بشکه و سایر کشورها روی‌هم‌رفته 30 میلیون بشکه از ذخایر خود برداشت کنند.
آمریکا با مقامات چین، هند، ژاپن و کره جنوبی در مورد آزادسازی مشترک ذخایر استراتژیک نفتی در تلاش برای مهار قیمت نفت گفت‌وگو کرده و پیامی قاطع برای اوپک فرستاده‌است. اما هند و ژاپن با این درخواست بایدن مخالفت کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد کره جنوبی هم علاقه چندانی به برداشت از ذخایر استراتژیک خود ندارد.
دراین‌بین، چین برای دومین برداشت خود از ذخایر استراتژیک نفتی در سال جاری میلادی آماده می‌شود. اما مشخص نیست این تصمیم قبل از درخواست بایدن صورت‌گرفته یا بعد از آن.
تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچسز اعلام کردند:« این اقدام به‌طور موقت کسری ساختاری در بازار را برطرف می‌کند. در واقع اگر برداشت از ذخایر استراتژیک نفت قطعی شود و در شرایط کاهش فعالیت‌های تجاری در پایان سال جاری میلادی، قیمت را پایین نگه دارد، یک افزایش قیمت جدی در 2022 خواهیم داشت».
این بانک سرمایه‌گذاری پیش‌بینی کرده قیمت نفت خام برنت در سه‌ماهه پایانی سال جاری به‌طور متوسط برابر با 85 دلار در هر بشکه و در 2022 برابر با 81٫30 دلار در هر بشکه باشد. نفت خام برنت از ماه اکتبر که به بالاترین رقم رسیده بود، 5 درصد از ارزش خود را از دست داده‌است.
گلدمن تنها بانکی نیست که تأثیر آزادسازی ذخایر نفتی را به‌عنوان ابزاری برای پایین آوردن قیمت نفت زیر سوال برده‌است. تمام متخصصان توافق دارند بشکه‌های کافی برای آزادسازی وجود ندارد تا قیمت نفت را به مدت طولانی پایین نگه دارد. بنابراین این اقدام کاملاً بی‌فایده است.

منبع: تسنیم 


کد مطلب: 141304

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/141304/آزادسازی-ذخایر-نفتی-تغییری-قیمت-نفت-ندارد

نفت ما
  https://www.naftema.com