کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بایدن:وابستگی به نفت را کاهش خواهیم داد

3 آذر 1400 ساعت 7:31

رئیس جمهور آمریکا از تلاش برای کاهش وابستگی به طلای سیاه خبر داد.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از تصمیم دولتش برای آزادسازی میلیون ها بشکه نفت خام به بازار برای کنترل بهای نفت حمایت کرد. 
بر این اساس، بایدن اعلام کرد با هماهنگی متحدان خود از جمله چین، ژاپن، هند، کره جنوبی و انگلیس در روز‌های آینده به منظور کاهش قیمت نفت خام میلیون بشکه از ذخایر نفتی خود را آزاد می‌کنیم.
این تصمیم که در سخنرانی جو بایدن در کاخ سفید اعلام شد در پی افزایش بی سابقه قیمت نفت خام در بازار‌های جهانی و نگرانی مقامات آمریکا از تورم شدید ناشی از آن در این کشور اتخاذ شده است.
بایدن در سخنرانی خود در کاخ سفید در این باره گفت: من پیشتر هم گفته بودم که ما در مورد این مشکل اقدام خواهیم کرد. این دقیقا همان کاری بود که می‌خواستیم انجام دهیم. این تصمیم کمی زمان بر بود، اما مردم آمریکا خیلی زود شاهد کاهش قیمت سوخت و بنزین در خواهند بود.
رییس جمهور آمریکا افزود: ما می‌خواهیم در دراز مدت با تغییر سیاستمان به سمت انرژی‌های پاک وابستگی خود به نفت را کاهش دهیم. ما هیچ وقت دست روی دست نمی‌گذاریم. این اقدام هماهنگ ما کمک می‌کند که قیمت نفت و بنزین خیلی سریع کاهش پیدا کند. مردم آمریکا خیلی زود نتیجه این اقدام ما را در پمپ بنزین‌ها خواهند دید.
براساس این دستور، آمریکا قرار است ۵۰ میلیون بشکه نفت خام از ذخایر استراتژیک خود را آزادسازی کند. این میزان معادل دو و نیم روز تقاضا نفت در آمریکاست.
در همین حال هند هم اعلام کرده قرار است ۵ میلیون بشکه نفت از ذخایر خود را روانه بازار کند. انگلیس هم اجازه آزادسازی حدود ۱.۵ میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفتی خود را صادر کرده است.
هنوز جزئیاتی از میزان و نحوه آزادسازی ذخایر نفتی چین، ژاپن و کره جنوبی منتشر نشده است. سئول در روز‌های اخیر گفته بعد از گفتگو با مقامات آمریکایی در حال تصمیم گیری در مورد نحوه آزادسازی ذخایر نفتی خود است. این نخستین بار است که آمریکا با هماهنگی متحدانش دست به چنین اقدامی در بازار‌های نفت خام می‌زند.
سازمان اوپک پلاس در هفته‌های اخیر علی رغم فشار‌های آمریکا برای افزایش تولید اعلام کرد فعلاً هیچ برنامه‌ای برای افزایش عرضه و تولید نفت خام ندارد. این سازمان قرار است ۲ دسامبر سال جاری بار دیگر تشکیل جلسه دهد، اما تا به امروز هیچ نشانه‌ای از تغییر رویه در این سازمان دیده نشده است.
تحلیلگران بازار‌های نفتی معتقدند این میزان از آزادسازی ذخایر نفت توسط آمریکا و متحدانش به اندازه‌ای نیست که بتواند مقابل افزایش قیمت‌های بی سابقه طلای سیاه در ماه‌های اخیر را بگیرد. بایدن، اما می‌گوید این اقدام آمریکا و متحدانش منجر به کاهش چشمگیر قیمت بنزین در روز‌های آتی خواهد شد.
اوپک پلاس هم هشدار داده است در صورت آزادسازی ذخایر نفتی در کشور‌های بزرگ مصرف کننده به اقدامات کنترلی برای تنظیم بازار‌های نفت خام دست خواهد زد.


کد مطلب: 141475

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/141475/بایدن-وابستگی-نفت-کاهش-خواهیم

نفت ما
  https://www.naftema.com