کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بومي‌سازي یک قطعه در پالايشگاه اصفهان

3 آذر 1400 ساعت 15:51

پالايشگاه اصفهان با بومي‌سازي قطعه Accu-cell دستگاه اندازه‌گيري گوگرد (XOS) موفق به صرفه‌جويي اقتصادي يك ميليارد و 446 ميليون ريالي در سال شد.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    اين اقدام در راستاي اجراي فرمايشات مقام معظم رهبري و در جهت رفع محدوديت‌ها و وابستگي‌ها صورت گرفته است.
براساس اين گزارش، اين سل‌ها براي اندازه‌گيري گوگرد در نمونه‌هاي گازوئيل يورو 4 و 5، ديزل و نفت سفيد واحدهاي آيزوماكس و بسياري از محصولات ديگر كاربرد دارند و در آينده با راه‌اندازي واحدهاي پالايشگاه جنوبي پركاربردتر نيز خواهند شد.
اين قطعه تاكنون از طريق منابع خارجي تأمين مي‌شد كه خوشبختانه با تلاش‌هاي صورت گرفته واردات آن متوقف شد. اين سل‌ها برخلاف نوع وارداتي آن، قابليت شستشو و استفاده مجدد به تعداد دفعات نامحدود را دارند و طبق برآوردهاي انجام شده، صرفه اقتصادي ساخت آن، ساليانه يك ميليارد و 446 ميليون ريال است و پيش‌بيني مي‌شود با توجه به احداث واحدهاي جديد شركت، اين مبلغ چندين برابر شود.
لازم به ذكر است، دستگاه XOS يك دستگاه پركاربرد در صنايع نفت و گاز و پتروشيمي و ساير صنايع مرتبط است و پالايشگاه اصفهان آمادگي خود را مبني بر ارائه خدمات در اين زمينه به ساير صنايع اعلام مي‌كند. 


کد مطلب: 141518

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/141518/بومي-سازي-یک-قطعه-پالايشگاه-اصفهان

نفت ما
  https://www.naftema.com