کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتشار پرونده ویژه "آسیب‌شناسی قیر تهاتری" توسط "نفت ما"

3 آذر 1400 ساعت 19:15

پرونده ویژه «آسیب‌شناسی قیر تهاتری» به همت "نفت ما"، در 64 صفحه منتشر شد.


به گزارش نفت ما ،محتوای این ویژه نامه، دارای یک مقدمه، چهار فصل (فصل اول: قیر تهاتری از منظر سیاستگذاران، فصل دوم: قیر تهاتری از منظر تولیدکنندگان داخلی، فصل سوم: قیر تهاتری از منظر مصرف‌کنندگان داخلی و فصل چهارم: قیر تهاتری از منظر نهادهای نظارتی) و بخش نتیجه و راهکار است. 
قیر تهاتری، همواره یکی از چالش‌های مهم صنعت قیر ایران بوده، امری که در هیچ کشوری مشابهی ندارد. در این پرونده ویژه؛ موضوع قیر تهاتری در گفت‌و‌گو با سیاست‌گذاران، تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان داخلی و نهادهای نظارتی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته‌است. 
عمده مراجع فوق بر فسادزا و رانت‌خیز بودن قیر تهاتری تاکید دارند و معتقدند این تبصره باعث نابسامانی و آشفتگی بازار قیر شده‌است و با رفع ایرادات و اشکالات تبصره قیر تهاتری در بودجه‌های سنواتی، این مصوبه می‌تواند گره‌گشای پروژه‌های عمرانی و راه‌سازی باشد. در واقع به جای تهاتر هزینه‌های دستمزد، ضایعات و سربار قیرسازان و تسویه مطالبات پیمانکاران از محل وکیوم باتوم، باید اعتبار نقدی به پروژه‌ها تخصیص یابد و قیر به موقع و به اندازه مصرف مورد نیاز در اختیار پروژه‌ها قرار گیرد. در این میان، ضرورت هم‌اندیشی مستمر بین سیاست‌گذاران با تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان داخلی قیر و نهادهای نظارتی بیش از هر زمانی احساس می‌شود. 
قیمت این ویژه‌نامه، 150 هزار تومان است و علاقمندان به مسائل قیر می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن 
88542920-021 دفتر پایگاه خبری-تحلیلی نفت ما ، این مجلد را تهیه نمایند.


کد مطلب: 141523

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/141523/انتشار-پرونده-ویژه-آسیب-شناسی-قیر-تهاتری-توسط-نفت

نفت ما
  https://www.naftema.com