کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کرونای جدید به نیویورک حالت فوق العاده داد

6 آذر 1400 ساعت 7:57

رییس جمهور آمریکا از تمامی کشور‌های جهان خواست ضمن اعطای واکسن کرونا به کشور‌های فقیر، نسبت به شناسایی جهش جدید کرونا اقدام کنند.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   جو بایدن، رییس جمهور آمریکا از کشور‌هایی که قرار است هفته آینده در سازمان تجارت جهانی با یکدیگر ملاقات کنند خواست تا برای شناسایی جهش جدید کرونا در آفریقا هر چه سریعتر اقدام کنند.
با این حال جلسه‌ای که بایدن از آن سخن گفته بود به دلیل اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی به تعویق افتاد. بایدن در بیانیه‌ای که روز گذشته منتشر کرد گفت: اخبار مربوط به جهش جدید کرونا بیش از هر زمان دیگری منتشر شده؛ ما باید مشخص کنیم چرا با وجود واکسن هنوز دنیا درگیر این همه گیر است.
به تازگی نوع جدیدی از جهش کرونا با عنوان امیکرون در آفریقای جنوبی کشف شده، همین امر انتقاد‌های زیادی را متوجه دولت بایدن کرده که چرا با وجود واکسیناسیون رایگان در داخل آمریکا واشنگتن حاضر نیست واکسن کرونا را در اختیار کشور‌های فقیر قرار دهد.
کتی هوچول، فرماندار نیویورک روز گذشته با انتشار اعلامیه‌ای اضطراری در مورد همه گیری کرونا به دلیل افزایش چشمگیر مبتلایان و موارد بستری در بیمارستان در این ایالت حالت فوق العاده اعلام کرد.
آمریکا از ابتدای آغاز همه گیری کرونا یکی از کشور‌هایی است که بیشترین موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری را به ثبت رسانده است.


کد مطلب: 141582

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/141582/کرونای-جدید-نیویورک-حالت-فوق-العاده

نفت ما
  https://www.naftema.com