کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حل مشکل پتروشیمی مهم ترین خواسته مردم گلستان

6 آذر 1400 ساعت 9:18

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: حل مشکل پتروشیمی مهم ترین خواسته گلستانی ها از دولت است که با وجود وعده های داده شده تاکنون هیچ اقدامی در مورد آن انجام نشده است.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   رمضانعلی سنگدوینی در خصوص مطالبات سفر ریاست جمهوری به گلستان اظهارکرد: مهم‌ترین پروژه صنعتی و اقتصادی استان، پتروشیمی گلستان است که بیش از ۱۵ سال از آغاز عملیات اجرایی آن می‌گذرد و با وجود اینکه حدود ۱۰۰ هزار سهامدار دارد اما هیچ اقدامی تاکنون در این راستا انجام نشده است.
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: مردمی که در دهه ۸۰ سرمایه همه دارایی خود را صرف خرید سهام این پروژه کردند اما حالا هیچ ندارند.
وی بیان کرد: به طور ویژه و جدی از طرق مختلف از جمله ظرفیت مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه پیگیر حقوق مردم هستیم و از مهم‌ترین اولویت‌های سفر رئیس جمهوری به استان هم باید حل همین مشکل پتروشیمی باشد.
سنگدوینی با بیان اینکه اگر پتروشیمی گلستان ایجاد شود می‌توان سه هزار شغل به صورت مستقیم ایجاد کند، اضافه کرد: برای تکمیل این پروژه بر زمین مانده، سرمایه گذار بخش خصوصی هم اعلام آمادگی کرده بود، اما باز هم سنگ اندازی ها و مشکلات متعدد مانع اجرایی شدن آن شد و نیاز است قوه قضائیه و دولت به طور جدی به این موضوع ورود کنند.
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی همچنین به راه آهن گرگان - مشهد اشاره کرد و گفت: این پروژه هم تاکنون سه بار کلنگ زنی شده اما همچنان بلاتکلیف مانده است.
وی توضیح داد: راه آهن گرگان - مشهد آرزوی دیرینه مردم شمال بوده و می‌تواند مهم‌ترین کریدور حمل و نقل در کشور باشد.


کد مطلب: 141590

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/141590/حل-مشکل-پتروشیمی-مهم-ترین-خواسته-مردم-گلستان

نفت ما
  https://www.naftema.com