کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احداث پتروپالایشگاه شهید سلیمانی در جنوب

13 آذر 1400 ساعت 11:31

طرح احداث پتروپالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای شهید سلیمانی که وزیر نفت از آن خبر داده، جزئیات جالبی در بخش مطالعاتی دارد و سرمایه‌گذاری بخش دولتی در احداث پتروپالایشگاه بعد از سالها در این پروژه صورت خواهد گرفت.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،     جواد اوجی، وزیر نفت در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از احداث پتروپالایشگاهی با نام سردار دلها، شهید سلیمانی خبر داد.
پروژه پتروپالایشگاه 300 هزار بشکه‌ای شهیدسلیمانی طبق طرح مطالعاتی که در معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در حال بررسی است، قرار است در شهر بندرعباس و در نزدیکی پالایشگاه ستاره خلیج فارس احداث شود.
خوراک این طرح از خط لوله گوره به جاسک تأمین خواهد شد و مجموع سرمایه‌گذاری این ابرپروژه پتروپالایشگاهی، چیزی در حدود 8 تا 10 میلیارد دلار برآورد شده است.
هنوز روی جزئیات محصولات تولیدی این طرح پتروپالایشگاهی، بررسی‌های مطالعاتی تکمیل نشده؛ اما آنچه نهایی شده استفاده از تکنولوژی روز جهان برای ساخت یک پتروپالایشگاه پیشرفته در جنوب ایران است.
یکی دیگر از مسائل مهم قابل توجه در بررسی‌های وزارت نفت برای احداث این پروژه، طرح پیشنهاد سرمایه‌گذاری دولت برای تأمین بخشی از سرمایه مورد نیاز آن و واگذاری سهام، بعد از احداث این پتروپالایشگاه است.

منبع: تسنیم 


کد مطلب: 141858

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/141858/احداث-پتروپالایشگاه-شهید-سلیمانی-جنوب

نفت ما
  https://www.naftema.com