کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۹/۱۵

15 آذر 1400 ساعت 9:46

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و ۴۷ سنت معادل ۲.۱۰ درصد افزایش به ۷۱ دلار و ۳۵ سنت رسید.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   پس از آنکه عربستان قیمت رسمی نفت خود برای عرضه در بازار آسیا و آمریکا را بالا برد و در حالی که دور جدید مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در خصوص احیای توافق برجام بدون نتیجه ای ملموس پایان یافته است، قیمت نفت روز دوشنبه بیش از یک دلار افزایش داشت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و 47 سنت معادل 2.10 درصد افزایش به 71 دلار و 35 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژانویه نیز امروز با یک دلار و 49 سنت معادل 2.25 درصد افزایش به 67 دلار و 75 سنت رسید.
روز یکشنبه عربستان قیمت رسمی فروش انواع نفت خود در ماه ژانویه را در بازارهای آسیا و آمریکا به میزان 80 سنت نسبت به ماه قبل افزایش داد.
این افزایش قیمت ها در حالی اجرا می شود که هفته گذشته سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش تصمیم گرفتند در ماه ژانویه نیز به افزایش 400 هزار بشکه ای تولید روزانه خود ادامه دهند.
همچنین پس از آنکه مذاکرات هفته گذشته ایران و قدرت های جهانی بر سر احیای برجام بدون نتیجه ای ملموس به پایان رسید و این موجب تضعیف چشم انداز بازگشت نفت ایران به بازار شد قیمت ها شاهد رشد بود. گفت وگوها قرار است اواسط این هفته از سر گرفته شود.
قیمت هر دو شاخص نفتی پس از آن افزایش یافته که قیمت ها هفته گذشته برای ششمین هفته متوالی کاهش یافته بود. نگرانی ها از شیوع سویه جدید اومیکرون و احتمالا تاثیر منفی آن بر رشد اقتصادی و تقاضای نفت موجب افت قیمت ها شده بود.
رئیس صندوق بین المللی پول گفته این سازمان احتمالا به دلیل شیوع سویه جدید پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهانی را کاهش خواهد داد.


کد مطلب: 141933

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/141933/قیمت-جهانی-نفت-امروز-۱۴۰۰-۰۹-۱۵

نفت ما
  https://www.naftema.com