کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آمریکا بزرگ‌ترین صادرکننده LNG شد

20 دی 1400 ساعت 9:40

بحران انرژی در اروپا، افزایش تقاضا برای گاز طبیعی در آسیا و رشد پایانه‌های صادرات گاز آمریکا، این کشور را تبدیل به بزرگ‌ترین صادرکننده گاز طبیعی مایع در دنیا کرده است.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   پایانه‌های صادرات جدید آمریکا و قیمت بسیار بالای گاز در اروپا، آمریکا را برای اولین‌بار تبدیل به بزرگ‌ترین صادرکننده گاز طبیعی مایع در جهان کرده‌است. در شرایطی که جو بایدن به‌دنبال میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری برای صفر کردن تولید کربن در اقتصاد آمریکاست، این کشور سردمدار رشد تجارت جهانی سوخت‌های فسیلی شده‌است. نیروگاه‌های تولید برق در سراسر دنیا از جمله آسیا که با سوخت آلاینده زغال‌سنگ دست‌وپنجه نرم می‌کنند، تقاضا برای گاز طبیعی را افزایش داده‌اند.
کمتر از یک دهه پیش، آمریکا واردکننده صرف گاز طبیعی بود و بیشتر گاز مورد نیاز خود را از کانادا وارد می‌کرد. پیشرفت‌های فناوری در اواسط دهه 2010 باعث افزایش شدید عرضه داخلی گاز در آمریکا شد و این کشور را در 2010 به یک صادرکننده صرف گاز طبیعی تبدیل کرد. پایانه‌های صادرات گاز طبیعی مایع آمریکا از آن زمان ظرفیت خود را 6 برابر کرده و به ظرفیت پایانه‌های استرالیا و قطر رسیده‌اند.  
تولیدکنندگان گاز طبیعی مایع در آمریکا چشم به بازار روبه‌رشد آسیا دارند. بحران انرژی که طی چند ماه در اروپا 10 برابر تشدید شده تقاضا برای گاز طبیعی را بالا برده‌است. صادرات روسیه به اروپا پائین‌تر از حد انتظار است و محموله‌های ارزان‌تر آمریکا جای خالی آن را پر می‌کنند. انتظار می‌رود آمریکا در 2022 هم موقعیت برتر خود را حفظ کند و تأسیسات صادراتی بیشتری راه‌اندازی شوند.
دراین‌بین، هم‌زمان با صادرات بیشتر گاز آمریکا، قیمت آن در داخل هم‌رو به افزایش است. درنتیجه، بسیاری از تولیدکنندگان برق در این کشور بیش‌از پیش به زغال‌سنگ وابسته شده‌اند. مصرف زغال‌سنگ در آمریکا در سال گذشته میلادی 22 درصد بالاتر از 2020 بود که اولین افزایش سالانه مصرف این سوخت آلاینده از 2014 را نشان می‌دهد.
به‌عبارت‌دیگر، استفاده آمریکا از سوخت‌های فسیلی برای پایین آوردن هزینه انرژی و تولید آلاینده‌های کربنی در سایر کشورها باعث افزایش تولید کربن در داخل این کشور شده‌است. بنابراین کار بایدن برای رسیدن به هدف خود در نصف کردن تولید آلاینده‌ها تا 2030 سخت‌تر شده‌است.


کد مطلب: 143004

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/143004/آمریکا-بزرگ-ترین-صادرکننده-lng

نفت ما
  https://www.naftema.com