کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تقدیر معاون رئیس جمهوری از پتروشیمی پردیس  

26 دی 1400 ساعت 10:22

 دومین همایش دوسالانه بومی سازی کاتالیست در صنعت پتروشیمی و پالایش نفت، با حضور جمعی از مدیران و فعالان فناور صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در کیش برگزار و از 3 محصول کاتالیست ایران‌ساخت رونمایی شد.


 دکتر وحید محمودی مدیرعامل شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در این مراسم با تاکید بر نقش مهمی که دانش و فناوری بومی در مسیر توسعه یافتگی ایفا می کند، ادامه داد: در موفقیت کشورهای توسعه یافته، نقش علم و فناوری را بسیار پررنگ می بینیم؛ این دانش و فناوری در شتاب گرفتن حرکت پیشرفت، نقشی اجتناب ناپذیر ایفا می کند. ایران نیز همواره دغدغه توسعه یافتگی داشته است و تلاش کرده‌ایم صاحب صنعت شویم اما در این زمینه چه در سطح حکمرانی، کشوری، بنگاهی و حوزه‌های بخشی اهتمام اندکی داشتیم اما در سال‌های اخیر معاونت علمی و فناوری اقدامات ذی‌قیمتی را انجام داده است و با حمایت از شرکت های دانش بنیان خوشه های فناور صنعتی را ایجاد کرده که به حرکت در مسیر توسعه یافتگی و صاحب صنعت شدن یاری رسانده است.
 وی با اشاره به نقش شرکت‌ها در توسعه یافتگی و صاحب صنعت شدن افزود: یکی از مجموعه هایی که در این مسیر گام نهاده شرکت نفت و گاز سرو است که در این دو دهه، کاتالیست‌ها را به عنوان یکی از محصولات مهم و مورد نیاز صنعت نفت، گاز و پتروشیمی را به تولید رسانده است. خوشبختانه هلدینگ نفت و گاز پارسیان در این همراهی پیشگام بوده و اولین بارگذاری کاتالیست در این مجموعه خوشبختانه نتیجه بخش بود. 
 محمودی با تاکید بر ضرورت استمرار این مسیر ادامه داد: روند حرکتی که توسط نفت و گاز سرو آغاز شده است، نیازمند حمایت و سرمایه گذاری است تا به خودکفایی کامل برسیم.
 دکتر غلامرضا جمشیدی مدیرعامل پتروشیمی پردیس نیز در این مراسم با اشاره به این‌که تولیدات شرکت نفت و گاز سرو زمینه را برای اتکای به تولیدات داخلی فراهم کرده است، ادامه داد: علیرغم همه تلاش هایی که کشورهای غربی برای ضربه زدن به اقتصاد و تولید داخلی داشته اند، کشور ما با بومی سازی خیلی از نیازمندی های فناورانه خود به جایگاهی دست پیدا کرده که غربی ها نتوانند چرخ حرکت پتروشیمی‌ها و صنایع نفتی را متوقف کنند.
 وی افزود: با دانشی که در شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله نفت و گاز سرو به دست آمده، ایران در مسیر پیشتازی تولید کاتالیست قرار گرفته و اکنون از ظرفیت عرضه به دنیا و همکاری در این عرصه برخورداریم.
 در این مراسم از مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس برای توجه علمی و اعتماد به توانمندی محققین و فناوران ایرانی و تداوم بهره برداری از کاتالیست های ایرانی در زنجیره تولید اوره و آمونیاک با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.
 مجتمع پتروشیمی پردیس با بهره برداری از 3 واحد آمونیاک به ظرفیت 3 میلیون تن نقش مهمی در تامین کود منطقه ایفا می کند و با گذشت از 3 سال از بارگذاری کاتالیست رفرمینگ اولیه، کاتالیست های شیفت دما بالا و دما پایین را با موفقیت بارگذاری کرده است و به پاس این اعتماد مورد تقدیر قرار گرفت.
 در متن پیام محمدحسین بهشتی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خطاب به دکتر جمشیدی آمده است: اقتصاد دانش بنیان و مقاومتی از اولویت های اصلی رشد و توسعه همه جانبه کشور بوده که به لطف الهی توفیق خدمت به نوآوران و تولیدکنددگان محصولات فناورانه ایران ساخت در این عرصه برای نیل به اهداف عالیه نظام به ما ارزانی داده شده است. شرکت های دانش بنیان و فناور به عنوان قوای محرکه تحقیق و نوآوری نقشی بی بدیل در راستای توسعه صنعتی و اشتغال پایدار کشور ایفا می کنند.
 بهشتی در بخش دیگری از پیام خود آورده است: بدینوسیله از زحمات و مساعی ارزشمند شما برای توجه علمی و اعتماد و باور قلبی به توانمندی های محققین و فناوران این مرز و بوم و تداوم بهره برداری از کاتالیست های مختلف زنجیره تولید اوره و آمونیاک تولیدی شرکت نفت و گاز سرو، که نمونه عینی پیشرفت میهن عزیزمان در حوزه محصولات فناورانه ایران ساخت بوده است، تقدیر و تشکر به عمل می آید.
 شرکت دانش‌بنیان نفت و گاز سرو از 2 دهه گذشته با حرکت در مسیر پژوهش، تولید و توسعه فناوری کاتالیست‌های ایران‌ساخت توانسته است ضمن تامین نیاز صنایع نفت،گاز و پتروشیمی کشور، با صادرات این محصول راهبردی زمینه را برای ارزآوری، اشتغال و خلق ارزش افزوده، ایران را به عنوان یکی از معدود کشورهای توانمند این حوزه به جهان معرفی کند.
 در دومین همایش دوسالانه بومی سازی کاتالیست در صنعت پتروشیمی و پالایش با حضور سرپرست معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری، مدیران صنایع پتروشیمی، از 3 کاتالیست ایران‌ساخت رونمایی شد. در این رویداد نسل جدید کاتالیست‌های سنتز متانول، پری ریفرمینگ، فرمالدهید تولید شده توسط شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو، به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی می‌رسد.


کد مطلب: 143197

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/143197/تقدیر-معاون-رئیس-جمهوری-پتروشیمی-پردیس

نفت ما
  https://www.naftema.com