کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در شورای عالی پروژه‌های صندوق‌ها

بررسی پیشرفت پتروشیمی دهلران و ان جی ال ۳۱۰۰

3 بهمن 1400 ساعت 11:19

آخرین وضع پیشرفت طرح‌های اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در استان ایلام با محوریت پروژه ان جی ال ۳۱۰۰ و پتروشیمی دهلران در «شورای عالی پروژه‌های صندوق‌ها» بررسی شد.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "، آخرین وضع پیشرفت طرح‌های اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در استان ایلام با محوریت پروژه ان جی ال ۳۱۰۰ و پتروشیمی دهلران در «شورای عالی پروژه‌های صندوق‌ها» بررسی شد.
عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در چهارمین نشست شورای عالی پروژه‌ها گفت: تجربه نشان داده است که بیشترین آسیب در صنعت نفت، زمانی روی داده است که تصمیم‌ها با تأخیر گرفته شده است؛ این تأخیر بیشتر ناشی از پراکندگی پروژه‌ها و نبود سازوکارهای یکپارچه است. پس از یک دوره بازدید از شرکت‌های گروه صندوق‌ها، شورای عالی پروژه‌ها در گروه صندوق‌ها ایجاد شد.
وی تصریح کرد: از این رو هدف از تشکیل این شورا، رفع سریع چالش‌های پروژه، موارد فنی و غیر فنی تأثیرگذار بر پروژه‌ها و بررسی سناریوهای مختلف جایگزین برخی کارهاست.
رئیس هیئت‌رئیسه با تأکید بر اینکه ملاک ارزیابی‌ها، محاسبات فنی و اقتصادی است، افزود: همه قراردادها گذشته مورداحترام است مگر آنکه گزارش‌های متقن حاکی از کاستی در آن‌ها باشد در این صورت اصلاح یا تکمیل آن‌ها ضروری خواهد بود.
بیات افزود: همکاران در سطح کارشناسی، مسائل را در پروژه‌ها بررسی می‌کنند و آن دسته از مشکلات اجرایی که نیازمند اقدامات مدیریتی است در شورای عالی پروژه‌ها طرح و چاره اندیشی می‌شود.
رئیس هیئت‌رئیسه افزود: تعداد شرکت‌های پروژه‌ای و طرح‌های گروه صندوق‌ها و حجم پیچیدگی آن‌ها به‌گونه‌ای است که با مسائلی مرتبط با بالادست و تکمیلی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مواجه است. از این رو، ضرورت تشکیل شورای عالی پروژه‌ها را دو چندان کرد.

دسته‌بندی طرح‌های اقتصادی با محوریت ارزش‌افزوده

بیات گفت: پروژه‌های صندوق‌ها در حوزۀ نفت و گاز و پتروشیمی و پالایشگاه تعریف شده‌اند و با هدف ایجاد ارزش‌افزوده، محصول و خوراک در امتداد هم قرار دارند لذا بهره‌برداری به‌موقع آن‌ها اهمیت دارد. از این رو، در شورای عالی پروژه‌ها، طرح‌هایی که به یکدیگر وابسته هستند در یک گروه تعریف شده‌اند و کنترل پروژه به صورت یکپارچه صورت می‌گیرد.
رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها در این نشست به مدیران در آستانه دوران بازنشستگی نیز توصیه کرد نسبت به جانشین پروری اهتمام داشته باشند.
بر این اساس، در چهارمین نشست شورای عالی پروژه‌ها که برای دومین مرتبه در این شورا به طرح‌های صندوق‌ها در دهلران و ایلام اختصاص داشت، درصد پیشرفت ماهانۀ طرح پالایشگاه گاز مایع طرح دهلران، ایستگاه تقویت گاز، نیروگاه برق، پروژه تقویت فشار گاز چشمه خوش، NGL3100، پتروشیمی دهلران ارزیابی شد.

 

 


کد مطلب: 143387

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/143387/بررسی-پیشرفت-پتروشیمی-دهلران-ان-جی-ال-۳۱۰۰

نفت ما
  https://www.naftema.com