کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آغاز مذاکرات کره جنوبی و ایران

9 بهمن 1400 ساعت 9:20

منابع آگاه از داخل کره جنوبی از آغاز گفتگوهای میان این کشور و ایران در راستای آزادسازی پول‌های بلوکه شده کشورمان در پی تحریم‌های آمریکا خبر داده‌اند.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "، کره جنوبی یکی از اولین کشورهایی بود که باوجود روابط قدرتمند تجاری با ایران به محض خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا از توافق هسته‌ای در سال 2018 به سرعت روابط اقتصادی خود با کشورمان را قطع کرد.
نارضایتی افکار عمومی داخل ایران از نحوه عملکرد دولت کره جنوبی در واکنش به توییت جنجالی سفیر فعلی این کشور در تهران پیرامون توزیع چندین بسته ماسک به خوبی ملموس بود.
با اینحال در هفته‌های گذشته تحرکاتی در راستای تغییر روند فعلی از سوی سئول صورت گرفته که ممکن است در آینده نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.
یک منبع آگاه به خبرگزاری یونهاپ گفته که کره جنوبی و ایران قصد دارند گفتگوهایی در سطح کارگروه پیرامون نحوه آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی را آغاز کنند.
درپی تحریم‌های آمریکا روابط دوجانبه میان ایران و کره جنوبی برای آزادسازی 7 میلیارد دلار پول بلوکه شده تهران دچار مشکلاتی جدی شده است.
یک منبع آگاه به یونهاپ گفت: انتظار می‌رود که کارگروه‌ها عمدتا به بررسی جزئیات مربوط به روش‌های پرداخت دارایی‌های ایران درصورت امکان استفاده از کاهش تحریم‌ها، متمرکز خواهند شد.


کد مطلب: 143522

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/143522/آغاز-مذاکرات-کره-جنوبی-ایران

نفت ما
  https://www.naftema.com