کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صنعت پتروشیمی سد تحریم را شکست

6 فروردين 1401 ساعت 15:33

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی ایران با تکیه بر توان داخلی توانست، سد تحریم را در بخش های مختلف این صنعت ارزش آفرین بشکند.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی د رویژه برنامه روشنا که صبح امروز شنبه (6 فروردین) از شبکه یک سیمای جمهوری اسلام ایران پخش شد اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران صنعتی نامتناهی است و امروز با تلاش دانشمندان، مهندسان ،فناوران، سازندگان و دیگر فعالان پتروشیمی به عنوان صنعتی پویا در مسیر توسعه قرار گرفته است.
وی افزود: با اراده و راهبردی که مقام معظمم رهبری برای ما ترسیم کردند تلاش شد تا با همکاری مراکز دانشگاهی، شرکت های دانش بنیان و نیز شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در تامین دانش فنی و کاتالیست های مورد نیاز پتروشیمی ها دستاوردهای بزرگی را رقم بزنیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که مسیر توسعه زنجیره ارزش و صنایع پایین دستی با همکاری و همراهی بخش خصوصی ادامه می یابد گفت: هرچند که به دلیل تحریم انتقال دانش و فناوری را برایمان محدود کردند اما دانشمندان و مهندسان ایرانی موفقیت های ارزشمند بسیاری را به دست آورده اند.
شاهمیرزایی ادامه داد: صنعت پتروشیمی ایران افزون بر ایجاد اشتغال و فعال سازی کارگاه های مختلف در کشور در زمینه تامین ارز کشور قدم های بزرگی را برای انقلاب و کشور برداشته و فتوحات بزرگی را به ثبت رسانده است.


کد مطلب: 144884

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/144884/صنعت-پتروشیمی-سد-تحریم-شکست

نفت ما
  https://www.naftema.com