کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خداحافظی در اوج؛

بحرینی از آریاساسول رفت

30 فروردين 1401 ساعت 7:48

مهندس امیرحسین بحرینی مدیرعامل جوان و باتجربه صنعت پتروشیمی از پلیمر آریا ساسول خداحافظی می کند.


بحرینی سوابق درخشانی در صنعت پتروشیمی دارد و در طی مدت حضورش در پلیمر آریاساسول باعث رشد و شکوفایی این پتروشیمی شد در روز مجمع عمومی عادی سالیانه از شرکت خداحافظی خواهد کرد.
به گزارش نفت ما، بحرینی در حالی از پتروشیمی آریاساسول خداحافظی می کند که طی مدت ۵ سال مدیرعاملی وی بر این شرکت، آریا ساسول را با استانداردهای روز دنیا مدیریت کرد.
کارنامه بحرینی در آریاساسول به حدی درخشان بود که ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سود خالص را نصیب شرکت کرد، سودی که بسیاری از مدیران می دانند که تحقق آن چقدر سخت و دشوار است! 
از طرفی بحرینی با اقدامات شفاف مدیریتی خود مورد تحسین سازمان بورس قرار گرفت و لقب ناشر برتر بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ را از آن خود کرد.
آریاساسول به طور متوسط طی ۵ سال اخیر رتبه اول حاشیه سود را در صنعت پتروشیمی کشور داشته و افزایش سودآوری همواره یکی از ویژگی‌های سهام آریا طی سالهای گذشته بوده که این امر با افزایش مستمر تولید و فروش و تنوع بخشی به سبد کالاهای عرضه شده در بازار و هچنین پیاده‌سازی پروژه‌های توسعه‌ای متعدد محقق شده است.
اقدامات بحرینی در آریاساسول بحدی اثر گذار بود که آمریکا با تحریم مستقیم وی تلاش کرد که این مدیر توانمند را از تیم مدیریتی صنعت پتروشیمی کشور حذف کند که موفق نشد.
بحرینی سابقه مدیرعاملی در شرکت نفت پاسارگاد بزرگترین تولید کننده قیر خاورمیانه ،مدیرعاملی نفت سپاهان بزرگترین تولید کننده روغن پایه در خاورمیانه، عضو اصلی هیات مدیره صندوق بازنشستگی نفت، عضو اصلی هیات مدیره هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و سوابق درخشان دیگری در کارنامه دارد.
بحرینی استعفا خود را قبل سال نو به هیات مدیره شستان ارایه داده بودکه با مخالفت مدیرعامل هلدینگ شستان وابسته به وزارت دفاع روبه رو شد و بعد از سال نو نیز مجددا استعفا داد که این بار با استعفای وی موافقت شد.
به عنوان حسن ختام این پایان باشکوه مدیریتی بحرینی در آریاساسول جمله ای از نامه ای که سالهای گذشته در ارتباط با تحریم های آمریکا نگاشته بود از وی باز نشر می شود؛ 
"... صرف‌نظر از هر پاداشی که زندگی به تلاش‌هایمان بدهد یا ندهد آنگاه که لحظه مرگ فرا می‌رسد هرکدام از ما باید این حق را داشته باشیم که با صدای بلند فریاد بزنیم: من آنچه در توان داشته‌ام انجام داده‌ام."


کد مطلب: 145378

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/145378/بحرینی-آریاساسول-رفت

نفت ما
  https://www.naftema.com