کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون وزیر بهداشت مطرح کرد

بروز موج جدید کرونا در جهان، در تابستان

15 ارديبهشت 1401 ساعت 8:16

معاون وزیر بهداشت با اشاره به روند مدیریت کرونا در کشور، گفت: اثر واکسن‌ها بعد از چند ماه کاهش می‌یابد و با توجه به بروز زیرگونه‌هایی از کرونا و همچنین پیش‌بینی سازمان جهانی بهداشت که ممکن است جهان موج جدیدی از ویروس را در تابستان تجربه کند، امیدواریم مردم تزریق واکسن را در برنامه خودشان قرار دهند و کسانی که نوبت آخر واکسن خود را نزده‌اند حتما برای تزریق اقدام کنند.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "،  دکتر کمال حیدری با اشاره به تک‌رقمی شدن آمار مرگ و میر کرونا در ایران، گفت: خوشحالیم که پس از مدت‌ها تک‌رقمی شدن مرگ ناشی از کرونا را دوباره تجربه کردیم. یکی از اعتقادات ما تاثیر پوشش واکسیناسیون بود.
وی ادامه داد: پوشش واکسیناسیون به طور حتم تاثیر بسزایی در روند کنترل این ویروس داشت؛ همانگونه که در دو موج شدید پنجم با دلتا و ششم با امیکرون این تاثیر جدی را شاهد بودیم. با پوشش واکسیناسیون شرایط خوبی را تجربه کردیم اما این پیام به معنی عادی‌انگاری شرایط نیست و توقع داریم مردم صبر و تحمل پیشه کنند و به پیام‌ها و درخواست‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا توجه کنند.
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه "همچنان درخواست وزارت بهداشت از مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است"، اظهار کرد: اکنون از مردم درخواست داریم برای پوشش واکسیناسیون اقدام کنند و کسانی که هنوز واکسن نزده‌اند یا تکمیل واکسیناسیون آنها انجام نشده است، خود را واکسینه کنند.
حیدری با اشاره به وضعیت مطلوب فعلی کرونا در ایران گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت تلاش دارد امور زندگی ساری و جاری باشد و کسانی که بیماری زمینه‌ای، نقص ایمنی دارند یا سالمند هستند، حتما رعایت کنند و ماسک داشته باشند. کمیته علمی مقابله با کرونا به این موضوع اذعان دارد که یکی از موفقیت‌های ما در دوران کرونا در زمینه استفاده از ماسک است و باید آن را ادامه دهیم تا خبر رهایی از این بیماری را ببینیم و به شرایط عادی برگردیم.
وی در خصوص روند واکسیناسیون در کشور نیز افزود: پوشش واکسیناسیون در کشور مطلوب است و آمارها نشان می‌دهد که ٨٠ تا ٨۵ درصد از کسانی که مرگ و بستری ناشی از ویروس کرونا داشتند جزو افرادی بودند که واکسن نزده بودند. واکسن زده‌ها نیز پس از ابتلا به این ویروس، اثرات کمتری از این ویروس در آنها مشهود بود و نشان داد که اثربخشی واکسن‌ها زیاد است.
حیدری با بیان اینکه "واکسن مورد نیاز مردم تا پایان سال ١۴٠١ تامین شده است"، بیان کرد: اثر واکسن‌ها بعد از چند ماه کاهش می‌یابد و با توجه به بروز زیرگونه‌هایی از کرونا و نیز پیش‌بینی سازمان جهانی بهداشت که ممکن است جهان موج جدیدی از ویروس را در تابستان تجربه کند، امیدواریم مردم واکسن را در برنامه خودشان قرار دهند و کسانی که نوبت آخر واکسن خود را نزده‌اند حتما برای تزریق اقدام کنند. کرونا هنوز در هیچ‌جای دنیا تمام نشده است؛ حتی در برخی کشورهای اروپایی نیز تلفات سنگینی را شاهد هستیم.
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: در اروپا هم مانند زمانی که ما خیلی درگیر بودیم، اکنون با این ویروس درگیر هستند که امیدواریم با همراهی و رعایت بهتر مردم از نظر پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن کرونا، شاهد موج جدید در کشور نباشیم.


کد مطلب: 145670

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/145670/بروز-موج-جدید-کرونا-جهان-تابستان

نفت ما
  https://www.naftema.com