کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تا پایان امسال

تولید نفت میدان مشترک ⁧آزادگان جنوبی⁩ به ۲۲۰ هزار بشکه می‌رسد

16 ارديبهشت 1401 ساعت 13:48

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به هدف‌گذاری تولید ۲۲۰ هزار بشکه‌ای نفت از میدان مشترک آزادگان جنوبی تا پایان سال ۱۴۰۱، گفت: تا پایان امسال روزانه ۱۴ میلیون مترمکعب گاز از فاز ۱۱ پارس جنوبی تولید خواهد شد.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، «کریم زبیدی» با اشاره به اینکه تا پایان سال ۱۴۰۱ در میدان‌های غرب کارون، فاز نخست میدان آزادگان جنوبی باید به تولید ۲۲۰ هزار بشکه نفت در روز برسد، افزود: افزایش تولید از میادین مشترک نفتی غرب کارون در دولت سیزدهم ادامه دارد.
وی تاکید کرد: در میدان مشترک پارس جنوبی نیز در تلاشیم تا پایان امسال تولید ۱۴ میلیون مترمکعبی از فاز ۱۱ پارس جنوبی محقق شود.
زبیدی ادامه داد: در فاز ۱۴ پارس جنوبی نیز ۳ ردیف باقی مانده از پالایشگاه، راه‌اندازی خواهد شد.
وی به حادثه‌ای که برای یکی از سکوهای فاز ۱۳ پارس جنوبی رخ داده بود، اشاره کرد و گفت: مشکلی که برخورد کشتی با یکی از سکوهای فاز ۱۳ ایجاد شده، در حال رفع است و امسال از این سکو تولید خواهیم داشت.
مدیر برنامه‌‎ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: برنامه تولید از فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی نیز در دستور کار قرار دارد.

ظرفیت تولید نفت به ۳.۸ میلیون بشکه در روز رسید

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها، موضوع تأمین گاز و سوخت زمستانی است. تلاش شرکت ملی نفت ایران بر این است که تولید حداکثری از پارس جنوبی داشته باشیم. به‌ عبارت دیگر فازهای پارس جنوبی که تکمیل نشده‌اند، فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ و پالایشگاه فاز ۱۴ باید نهایی و تکمیل شوند. با توجه به اقداماتی که در دستور کار داریم، امیدواریم امسال کمبود گاز نداشته باشیم.   
زبیدی ادامه داد: در صورتی که با توافق در وین، تحریم‌ها برداشته شود، برنامه این است که تولید نفت و گاز از سال ۹۷ نیز بیشتر باشد. 
وی با اشاره به اینکه در اسفند سال گذشته ظرفیت تولید نفت به ۳.۸ میلیون بشکه در روز رسید، گفت: اکنون امکان تولید این میزان نفت از میادین مختلف نفتی کشور وجود دارد.
منبع:ایرنا


کد مطلب: 145681

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/145681/تولید-نفت-میدان-مشترک-آزادگان-جنوبی-۲۲۰-هزار-بشکه-می-رسد

نفت ما
  https://www.naftema.com