کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ایران به دنبال سرمایه‌گذاری در پالایشگاه نفتی نیکاراگوئه

18 ارديبهشت 1401 ساعت 13:36

در جریان سفر وزیر نفت ایران به نیکاراگوئه یادداشت تفاهم و قراردادهایی در زمینه نفت و کشاورزی امضا و قرار شد تا ایران سرمایه‌گذاری در یک پالایشگاه نفتی در این کشور را بررسی کند.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، جواد اوجی، وزیر نفت ایران که به همراه یک هیئت عالی رتبه به نیکاراگوئه سفر کرده، متعهد شده است تا مشتقات نفتی به این کشور ارسال کند و به دنیل اورتگا، رئیس جمهور نیکاراگوئه اطمینان داد که با یکدیگر می توانند «تجاوزها و تحریم ها» را خنثی کنند.
در جریان این سفر رسمی، وزیر نفت ایران و رئیس‌جمهور نیکاراگوئه، یادداشت تفاهم و قراردادهایی در زمینه نفت و کشاورزی امضا کردند.
اوجی گفت، امکان سرمایه گذاری در پالایشگاه «بولیوار سوپریم سوئنو» را بررسی خواهند کرد؛ پروژه 4 میلیارد دلاری که در سال 2007 توسط هوگو چاوز، رئیس جمهور وقت طراحی شد و بعدا طرح آن به یک کارخانه 510 میلیون دلار نزول پیدا کرد.
وزیر نفت ایران بدون مشخص کردن مقدار یا شرایط توافق تامین نفت نیکاراگوئه، اطمینان داد، تمام تلاش خود برای تضمین تامین سوخت به کشور نیکاراگوئه را به کار خواهند بست.
وی در این رابطه گفت: به محض دریافت مدارک مرتبط با پالایشگاه، «در مورد مشارکت کشورمان در در ادامه این پروژه تصمیم خواهیم گرفت.» به علاوه «ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا بتوانیم در این پالایشگاه و پالایشگاه های آتی مشارکت کنیم. امیدواریم یک سرمایه گذاری مشترک میان ایران، نیکاراگوئه و ونزوئلا برای تکمیل این پالایشگاه انجام شود.»
منبع:فارس


کد مطلب: 145723

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/145723/ایران-دنبال-سرمایه-گذاری-پالایشگاه-نفتی-نیکاراگوئه

نفت ما
  https://www.naftema.com