کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روسیه ماهانه چند میلیارد دلار درآمد نفتی دارد

25 ارديبهشت 1401 ساعت 10:09

با وجود آنکه اروپا و آمریکا در کنار برخی کشورهای دیگر روسیه را تحریم کرده‌اند اما این کشور ماهانه چندین میلیارد دلار از محل صادرات نفت درآمد دارد.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، آمار آژانس بین‌المللی نشان می‌دهد که درآمدهای نفتی روسیه از ابتدای سال 2022، 50 درصد رشد کرده است. بر اساس گزارش ماهانه آژانس بین‌المللی انرژی روسیه از محل فروش نفت و فرآورده‌های نفتی طی سال‌ جاری ماهانه 20 میلیارد دلار درآمد داشته است.
در حالی درآمدهای نفتی روسیه افزایش یافته که به خاطر درگیری نظامی با اوکراین کشورهای غربی این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ تحریم کرده‌اند. در قالب بخشی از این تحریم‌ها آمریکا واردات نفت از روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ به طور کامل ممنوع کرده و اتحادیه اروپا و انگلیس هم گفته‌اند می‌خواهند تا پایان سال جاری واردات نفت از روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف کنند.
شرکت‌های بزرگ نفتی نظیر شل و توتال  نیز گفته‌اند خرید نفت از روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ کنار می‌گذارند اما بر اساس آمار آژانس بین‌المللی انرژی نه تنها صادرات نفت روسیه کاهش نیافته بلکه در ماه آوریل نسبت به ماه مارس 620 هزار بشکه در روز بالا رفته و به 8.1 میلیون بشکه رسیده است که تقریبا برابر با صادرات این کشور پیش از آغاز بحران اوکراین و اعمال تحریم‌ها است.
به خاطر افزایش تقاضا بخش زیادی از صادرات نفت روسیه به سمت چین و هند هدایت شده و با وجود همه موضع‌گیری‌های سیاسی، اتحادیه اروپا همچنان بزرگ‌ترین واردکننده نفت روسیه بوده و 43 درصد نفت صادراتی این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ در ماه آوریل‌‌‌‌‌‌‌‌ وارد کرده است.


کد مطلب: 145876

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/145876/روسیه-ماهانه-چند-میلیارد-دلار-درآمد-نفتی

نفت ما
  https://www.naftema.com