کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امضای تفاهم نامه به ارزش ۱/۵ میلیارد دلار میان اهداف و مدیریت اکتشاف نفت

26 ارديبهشت 1401 ساعت 13:05

در حاشیه سومین روز (یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه) از بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، مهدی فکور، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران ولی¬اله حاجی پور، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اهداف تفاهم‌نامه ای را با هدف همکاری برای توسعه میادین گازی به امضا رساندند.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، همکاری در زمینه مطالعه و ارزیابی پروژه ها، طرح ها و بلوک های اکتشافی با مشارکت شرکت سرمایه گذاری اهداف در زمینه سرمایه گذاری در طرح ها و پروژه های بالا دستی نفت و گاز مهمترین موضوع این تفاهم به شمار می رود که به امضا رسید.
مهدی فکور، مدیراکتشاف شرکت ملی نفت ایران در این مراسم با بیان اینکه این نخستین تفاهم‌نامه همکاری میان مدیریت اکتشاف و شرکت سرمایه گذاری اهداف به حساب می آید گفت: با توانمندی که در مجموعه گروه اهداف وجود دارد، می‌توانیم فعالیت اکتشافی را با یکدیگر انجام دهیم.
وی با اشاره به تفاهم‌نامه ۱.۵ میلیارد دلاری گفت: بر این اساس قرار است شرکت اهداف برای اکتشاف، توسعه و بهره‌برداری از یک میدان گازی بزرگ و مهم کشور تا سقف ۱.۵ میلیارد دلار هزینه کند که بازپرداخت آن از محل بهره‌برداری انجام خواهد شد.
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه قبلاً فعالیت اکتشاف از توسعه جدا بود، گفت: همواره پس از اجرای اکتشاف، برای توسعه باید هر طرح به مناقصه می‌رفت، اما برای نخستین بار اکتشاف، توسعه و بهره‌برداری به یک شرکت سپرده می‌شود.
ولی اله  حاجی پور، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اهداف نیز در این مراسم با شاره به تجربیات بالای گروه اهداف در حوزه های  بالادست، پایین دست، بخش خشکی و دریایی گفت : با توجه به تفاهم انجام‌شده، امیدواریم اجرایی شدن آن ثمرات خوبی برای طرفین به‌همراه داشته باشد و بازنشستگان صنعت نفت نیز از آن منتفع شوند.


کد مطلب: 145911

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/145911/امضای-تفاهم-نامه-ارزش-۱-۵-میلیارد-دلار-میان-اهداف-مدیریت-اکتشاف-نفت

نفت ما
  https://www.naftema.com