کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لهستان به قرارداد گازی با روسیه پایان داد

2 خرداد 1401 ساعت 15:58

دولت لهستان اعلام کرد منتظر اتمام قرارداد گازی با روسیه در پایان سال ۲۰۲۲ نخواهد ماند و هم اکنون به این قرارداد پایان می دهد.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، «پیتر نایمسکی» کمیسیونر لهستان برای زیرساخت راهبردی انرژی اعلام کرد: همکاری صنایع گاز لهستان و روسیه بعد از ۳۰ سال، متوقف شده است.
وی با بیان اینکه شرکت لهستانی «یوروپول گاز» مالک این بخش از خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپاست، گفت: قسمت لهستان خط لوله گاز یامال-اروپا که گاز روسیه را به ورشو منتقل می کرد می تواند برای انتقال گاز از آلمان به لهستان استفاده شود.
لهستان در کنار بلغارستان و فنلاند، مکانیسم تعریف شده از سوی روسیه برای پرداخت پول گاز به روبل را نپذیرفت. مسکو برای تقویت پول ملی خود و در عین حال، تنبیه تحریم کنندگان اروپایی، از اواخر مارس خواستار پرداخت هزینه گاز به روبل شد.
برخی شرکت های انرژی اروپا، پرداخت پول گاز روسیه به روبل را پذیرفته اند و بروکسل اوایل این ماه، راهنمای جدیدی را برای تجارت شرکت های اروپایی با روسیه منتشر کرد که چگونگی پرداخت پول گاز به روبل، بدون نقض تحریم ها را آموزش می دهد.
شرکت گازپروم روسیه در اواخر آوریل، صادرات گاز به لهستان را به خاطر نپذیرفتن پرداخت هزینه ها به روبل قطع کرد اما این کشور همچنان از طریق آلمان و باواسطه از گاز روسیه استفاده کرد.


کد مطلب: 146033

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/146033/لهستان-قرارداد-گازی-روسیه-پایان

نفت ما
  https://www.naftema.com