کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اقدام عجیب مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در نمایشگاه نفت!

3 خرداد 1401 ساعت 9:46

در میان همهمه مردم، در بهمن 57 مقابل زندان قصر، کسی فکرش را نمی کرد، این دانشجوی لاغر اندام دانشگاه پلی تکنیک و زندان سیاسی سابق، که توسط مردم آزاد شده، روزی رئیس بزرگ ترین مراکز اداری، صنعتی کشور خواهد شد.


در میان همهمه مردم، در بهمن 57 مقابل زندان قصر، کسی فکرش را نمی کرد، این دانشجوی لاغر اندام دانشگاه پلی تکنیک و زندان سیاسی سابق، که توسط مردم آزاد شده، روزی رئیس بزرگ ترین مراکز اداری، صنعتی کشور خواهد شد. 
عبدالعلی علی‌عسگری، رئیس سابق صداوسیما در 20 دی ماه 1400 با سونامی از انتقادات مواجه شد.
به گزارش نفت ما، انتصاب مدیری که فرهنگی خوانده می شد، به ریاست هلدینگ سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مسئله ای نبود که چندان به مزاق طیف سنتی مدیریت در این حوزه خوش بیاید. 
تقریبا همگان و به ویژه رسانه های تخصصی در این حوزه به دیده بدبینی به این انتخاب نگریستند. با این همه قریب 6 ماه پس از این انتصاب، ظاهراً ورق برگشته است. 
در نهایت ناباوری فعالان صنعت پتروشیمی، اهالی رسانه و صاحبان شرکت ها در این حوزه، وی در تمامی روزهای برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، از ساعات ابتدایی تا پایان ساعت فعالیت نمایشگاه در محل غرفه حاضر شد. 
در دسترس بودن مدیری در چنین سطحی، مسئله ای نیست که فعالان صنعت انرژی و به ویژه پتروشیمی چندان به آن عادت داشته باشند. 
چندی قبل در مجمع فعالان و تولید کنندگان صنعت سی ان جی، عنوان شد که با وجود درخواست های مکرر اتحادیه، ماه ها است که درخواست یک قرار ملاقات ده دقیقه ای با مسئولین نادیده گرفته می شود، این در حالی است که به گفته حاضران در این مجمع، دلالان صنعت سی ان جی، به راحتی به مدیریت ارشد در وزارت نفت دسترسی دارند. 
در واقع این یک قانون نانوشته در حوزه پتروشیمی است، که مدیران تلاش می کنند تا آنجایی که ممکن است، در دسترس نباشند. این موضوع به زعم آنها، علاه بر بالا بردن جایگاه آنها، باعث کم شدن دردسرهای احتمالی نیز می شود. 
در ساعات اولیه حضور علی عسگری، مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، ازدحام مراجعه کنندگان مشهود بود، در روزهای دوم و سوم به بعد، دیگر خبرنگاران، خدمه نمایشگاه و ارباب رجوع و بازدیدکنندگان عادی نیز در غرفه محل حضور وی حاضر می شدند و بعضا زمانی متمادی مسائل و مشکلات خود را با این مرد نجف آبادی آرام و خوش برخورد در میان می گذاشتند. 
علاوه بر رویه باز این مهندس صنایع، ایجاد تغییرات گسترده در زیرمجموعه ها و تزریق ثبات به هلدینگ خلیج فارس، از دیگر مسائلی بود که توانست، نظر توام با احترام و همکاری فعالان صنعت پتروشیمی را به این مدیر کارکشته، علی رغم انتقادات اولیه جلب نماید. 
علی عسگری مدیری تحول گرا است، وی اولین کسی بود که توانست نهاد سنتی صداوسیما را به چالش بکشد و در مقام معاون فناوری سازمان، آن را از سیستم آنالوگ به دیجیتال و ماهواره ای تغییر دهد. 
برخی از مخالفانش در آن مقطع حتی انتقال امواج تلویزیون از دکل های سنتی به ماهواره و روش دیجیتال را کاری ضد امنیتی می خواندند. مخالفت هایی که با مقاومت سرسختانه اما، زیرپوستی علی عسگری مواجه شد و او، در نهایت کار خود را پیش برد.  
در حال حاضر با توجه به اقدامات مقدماتی و شروع طرح های جدید، به نظر می رسد که اصطحکاک ها نسبت به اجرای طرح های فناورانه او در این صنعت بسیار کاسته شده است. 
بر اساس یک طرح اعلامی از سوی وی، صدها شرکت دانش بنیان، استارتاپ و فناور، دعوت شده اند که از طریق شناسایی نیازهای فناورانه این هلدینگ عظیم، نسبت به فراهم آوردن پاسخ های فناورانه برای آنها، اقدام کنند. 
عقد قرارداد مستقیم میان شرکت های دانش بنیان و خود هلدینگ از جمله طرح های دانش بنیان مدیرعامل جدید است که با استقبال جوانان سرخورده، مواجه شده است. 
باید دید که این مدیر آشنا به دیوانسالاری اداری در ایران، در ادامه مدیریت اش، دیگر چه سورپرایزهایی را برای فعالان قدیمی تر در آستین دارد. 
مردی که ظاهراً استعدادی قابل توجه در تبدیل منتقد به طرفدار دارد!


کد مطلب: 146047

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/146047/اقدام-عجیب-مدیرعامل-هلدینگ-خلیج-فارس-نمایشگاه-نفت

نفت ما
  https://www.naftema.com