کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر بهداشت: کرونا در ایران مهار شد

3 خرداد 1401 ساعت 16:14

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در دیدار وزیر بهداشت کشورمان از عملکرد ایران در مقابله با کرونا به ویژه تک رقمی شدن موارد مرگ و میر روزانه بیماری و گسترش واکسیناسیون علیه کرونا، تجلیل کرد و گفت: پوشش واکسیناسیون کرونا در ایران در سطح ایده آل قرار دارد.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، دکتر بهرام عین اللهی در دیدار  تدروس آدهانوم  که در حاشیه هفتاد و پنجمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو صورت گرفت، انتخاب دوباره وی به عنوان دبیرکل سازمان جهانی بهداشت را تبریک گفت و دستاوردهای ایران در مقابله با کرونا و پوشش واکسیناسیون در کشورمان را تشریح کرد.
وزیر بهداشت گفت: با حمایت های مردم و تلاش های شبانه روزی نیروهای بهداشتی و درمانی، بیماری کرونا در ایران کنترل و مهار شده و بیش از دو هفته است که آمار مرگ و میر روزانه بیماران کرونایی در کشور ما، تک رقمی است.
دکتر عین اللهی با اشاره به تامین گسترده واکسن کرونا در ایران  گفت: به لطف خدا و با کمک  مردم، تا کنون حدود ۱۵۰ میلیون دُز واکسن در ایران تزریق شده و پوشش واکسیناسیون در کل جمعیت ایران، حدود ۷۵ درصد است.
وی تاکید کرد: تحریم های ناجوانمردانه آمریکا و استکبار جهانی علیه ایران، مانع موفقیت های کشورمان در کنترل کرونا نشد؛ چراکه در ایران، مردم به یاری نظام سلامت شتافتند.
وزیر بهداشت با انتقاد از  کوتاهی و عدم انجام وظایف برخی سازمان های بین المللی در خصوص وضعیت سلامت در برخی مناطق جهان، گفت: برخی مناطق جنگ زده سالهاست که از نظر خدمات بهداشتی و درمانی در وضعیت مطلوبی قرار ندارند و همه سازمان های بین المللی مسئول، باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.


کد مطلب: 146067

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/146067/وزیر-بهداشت-کرونا-ایران-مهار

نفت ما
  https://www.naftema.com