کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دستور عسکری برای رفع مشکل مالی پتروشیمی صدف

23 خرداد 1401 ساعت 11:43

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اهمیت و سودآوری پتروشیمی صدف، برای رفع مشکل تامین مالی این طرح، دستور داد تا با تشکیل کمیته‌ای ویژه‌، در اسرع وقت این مشکل برطرف شود.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، دکتر علی عسکری شامگاه دیشب از طرح پتروشیمی صدف بازدید کرد.
مدیرعامل پتروشیمی صدف با بیان اینکه این طرح بزرگترین مجتمع تولیدی الاستومر در کشور و منطقه با هدف تولید سالانه ۱۳۶ هزار تن لاستیک استایرین بوتادین، است، اظهار داشت: ۹۷.۸ درصد سهام صدف متعلق به پترول است و این طرح علاوه بر اینکه توانایی صادرات ۶۰ درصد محصول را دارد، امکان استفاده از شبکه‌های دانش بنیان جهت تولید بار اول مواد شیمیایی مصرفی و قطعات مورد نیاز و اخذ استاندارهای بین‌المللی بهداشتی و محیط زیستی را خواهد داشت.
مجتبی فلاح خورسند پیشرفت این پروژه که با بودجه ۲۵۷ میلیون و ۳۳ هزار میلیارد ریال در حال ساخت است، را ۷۹.۱۷ درصد اعلام کرد و گفت: با راه‌اندازی این مجتمع، ۶۰۰ شغل مستقیم و ۲ هزار شغل به صورت غیرمستقیم ایجاد می‌شود.
در ادامه این جلسه، مباحث مختلفی پیرامون چالش‌های تامین مالی پیش آمده برای طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دکتر علی عسکری در این نشست، طرح پتروشیمی صدف را طرحی خوب و سودآور عنوان کرد و گفت: باید تمهید مناسب اندیشیده شود تا مشکل تامین مالی این پروژه هر چه سریعتر رفع شود و وقفه‌ای در کار ایجاد نشود.
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، خاطر نشان کرد: کمیته‌ای ویژه متشکل از پترول، معاونت مالی و سرمایه‌گذاری و معاونت برنامه‌ریزی و کسب و کار گروه می‌بایست در اسرع وقت تشکیل، تا همه راه‌های موجود برای تامین مالی این پروژه بررسی شود و با انتخاب بهترین راه انشالله در سه ماهه نخست سال آینده پتروشیمی صدف به بهره‌برداری برسد.


کد مطلب: 146380

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/146380/دستور-عسکری-رفع-مشکل-مالی-پتروشیمی-صدف

نفت ما
  https://www.naftema.com