کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تاکید مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر در بازدید از روند مگا پروژه کیان

لزوم تامین مالی مهمترین پروژه پتروشیمی کشور

25 خرداد 1401 ساعت 14:55

دکتر حسینی و هیأت همراه در راستای سفر به عسلویه از مگا پروژه پتروشیمی کیان بازدید نموده و از نزدیک در جریان مراحل اجرایی پروژه قرار گرفتند.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  در این بازدید دکتر حسینی ضمن تشکر از روند چشمگیر پیشرفت این پروژه در یکسال اخیر ، بر تامین مالی پروژه مگا پتروشیمی کیان به شیوه های مختلف تاکید نموده و  جهت اجرا و اتمام آن به عنوان سرمایه گذار پیشنهاداتی ارائه نمود.
 
در ادامه دکتر قنبری مدیر عامل هلدینگ نفت و گاز پارسیان با مهم شمردن استمرار با ثبات تامین مالی پروژه افزود : مگاپتروشیمی کیان،مهمترین طرح پتروشیمی حال حاضر کشور می باشد.
 
شایان ذکر است که مجتمع مگا پروژه کیان  که از طرحهای جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی می باشد، شامل مجموعه ای از واحدهای الفین ( اتیلن، پروپیلن، بنزن، بوتادین) و پلی الفین ( انواع پلی اتیلن سنگین) در فاز ۱ و همچنین واحدهای پروپیلن اکساید، اتیل بنزن – استایرن مونومر و اکسو الکلها در فاز ۲ است که به نوبه خود و در مجموعه صنعت پتروشیمی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بالا دارای مزیتهای ممتازی نسبت به سایر پتروشیمی ها می باشد که برخی  از آنها در ادامه به اختصار ذکر می گردد:
 
اولین مگاپروژه صنعت پتروشیمی است که در آن زنجیره ارزش بنزن و پروپیلن بصورت همزمان و در یک واحد اجرا می شود.
اولین مگاپروژه صنعت پتروشیمی است از نظر میزان سرمایه گذاری بهینه، بالاترین رقم را به خود اختصاص داده است ( بالغ بر سه و‌نیم میلیارد یورو)
اولین مگاپروژه صنعت پتروشیمی است که دارای بالاترین ظرفیت تولید محصولات الفینی، پلی الفینی و آروماتیکی در یک سایت و بالغ بر ۳/۲ میلیون تن در سال می باشد.
اولین مگاپروژه صنعت پتروشیمی است که دارای بالاترین استاندارد در جهت حفظ محیط زیست می باشد، بطوریکه که فاقد هرگونه پساب تولیدی است.
اولین مگاپروژه صنعت پتروشیمی است که طراحی واحد الفین آن را چهار لیسانسور معتبر شامل شرکتهای لینده ،BASF و Uhde  آلمان و میتسوبیشی ژاپن انجام داده اند که همگی از بزرگترین و معروف ترین تامین کنندگان تکنولوژی این صنعت در جهان بشمار می روند.


کد مطلب: 146423

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/146423/لزوم-تامین-مالی-مهمترین-پروژه-پتروشیمی-کشور

نفت ما
  https://www.naftema.com