کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۱۰ خانواده مافیای واردات خودرو هستند

29 خرداد 1401 ساعت 15:53

میرسلیم گفت: ده خانواده مافیای واردات خودرو داریم. سه چهار تا دیگر هم داریم که این‌ها وابسته‌اند به همین خودروسازان که این‌ها کار واردات خودرو را انجام می‌دهند.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،    گزیده‌ی گفتگوی مصطفی میرسیلم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با سایت دیده بان ایران را بخوانید:
یکی از مسائل مهم ما اتفاقا قاچاق از طریق شبکه‌های رسمی است، اصلا اصل قاچاق، قاچاقی است که دارد از طریق گمرک انجام می‌گیرد، از طریق شبکه رسمی دارد انجام می‌گیرد. آن‌جا مفاسدی است که باید ما برخورد جدی با آن بکنیم و تا آن را درست نکنیم، در کاری پیشرفت نخواهیم کردوامدار کردی عده‌ای را تا آن‌ها کمک به شما کنند که این کار را انجام دهی که انجام هم گرفته است. تمام این خودرو‌های خارجی که تجملی است و در خیابان می‌بینید، از کجا می‌آید؟ دولت چه موقع خواست این کار را بکند؟ ولی انجام شده است.
۱۰ خانواده مافیای واردات خودرو هستند. سه چهار تا دیگر هم داریم که این‌ها وابسته‌اند به همین خودروسازان که این‌ها کار واردات خودرو را انجام می‌دهند. در واردات خودرو چیزی که خیلی مهم است و باید به آن توجه کرد، این است که باید آن کسی که واردات را انجام می‌دهد، نمایندگی رسمی داشته باشد تا بتواند خدمات پس از فروش را با تایید کارخانه اصلی به مشتریان عرضه کند و بتواند ضمانت را هم محترم بشمارد. شما اگر از کارخانه اصلی خدمات پس از فروش را نخواهی، ۱۰ درصد قیمت خودرو کاهش پیدا می‌کند، اگر تضمینی نخواهی، ۵ درصد قیمت کاهش پیدا می‌کند.
شما وقتی به کسی احسان کردی، نمکش را خوردی، نمکدانش را نمی‌شکنی. چرا ما آمدیم در مجلس و گفتیم باید شفافیت باید باشد؟ نمایندگان هدیه نگیرند؟. وقتی شما هدیه گرفتی، مدیون می‌شوی. این‌ها که مشخص شد، آن وقت دیگر کسی جرات نخواهد کرد برود برای این‌که مثلا حالا راهی را باز کند، هدیه بدهد؛ بنابراین این‌ها برمی‌گردد به موضوع فساد که ما الان نمی‌خواهیم به موضوع فساد برگردیم و بحث ما چیز دیگری است.
واردات ما کلا یک واردات سالمی نیست، قدرتمند هست و پول هم خرج می‌کند و در این دو، سه ماه آن روزی که من مساله را مطرح کردم، شاید در دی‌ماه یا بهمن‌ماه بود که از همان موضوع شروع کردند که این میرسلیمی که پشت این قضیه ایستاده، کیست و دارد چیکار می‌کند و از این حرف‌ها. خلاصه کمر همت را بستند که با من مبارزه کنند. تنها اسمی هم که الان هست که با واردات مثلا مخالفت می‌کند، میرسلیم است. ما مخالفت واردات به آن صورت که این‌ها دارند مطرح می‌کنند نیستیم، مخالف این گروه واردات هستیم.
ما در خانواده‌مان همه در ایران داریم زندگی می‌کنیم. من فرانسه تحصیل کردم، ولی هیچ کدام از اعضای خانواده من و نه خودم تابعیت خارجی نداریم، هیچ کدام هم آن‌جا زندگی نمی‌کنیم. همه در ایران داریم زندگی می‌کنیم و خدا را هم شکر می‌کنیم با این کشور خوبی که داریم، ان‌شاءالله خداوند توفیق دهد که بتوانیم خدمتی کنیم برای پیشرفتش. این هم از دروغ‌های دیگر است که می‌خواهم مطرح کنم.
(در توضیح تابعیت فرانسه داشتن فرزندنش) من در فرانسه تحصیلاتم را می‌کردم. بچه‌های من با خودم این‌جا زندگی می‌کنند و همسایه خود من هستند. این‌ها چیز‌های بدی است که خیلی نامردی و جفا است. شما اگر مساله اقتصادی دارید، مساله مالی دارید، به مساله خصوصی چیکار دارید. فرض کنید من یک فرزندی هم داشته باشم که خارج باشد، خب چه ربطی به من دارد؟ نیست، درست نیست، این غلط است، این اجحاف است، ولی اگر هم باشد، چه ربطی به من دارد؟ ممکن است شما یک فرزندی داشته باشی که حرف شما را گوش نکرده باشد و رفته باشد خارج. تقصیر شما نیست، خودش انتخاب کرده، آزادی داشته و انتخاب کرده و رفته خارج، به شما چه ربطی دارد؟ اگر هم نباشد که دوضربه به شما زده‌اند؛ هم یک دروغی به شما بسته‌اند و هم یک دروغ ظالمانه‌ای را به شما بسته‌اند برای این‌که شخصیت شما را تخریب کنند. این چیزی است که متاسفانه این‌ها در نظر داشتند که ما را ساکت کنند. من که ساکت نمی‌نشینم.
الان هیچگونه نه رسمی و نه غیررسمی، نه حقوقی و نه مالی و نه سهامی، هیچگونه ارتباطی با ایران خودرو ندارم. این‌ها واقعا یک خیانت‌هایی است که صورت گرفته و باید اعلام جرم شود علیه کسانی که این کار‌ها را کرده‌اند و ان‌شاءالله پیگیری خواهم کرد از نظر حقوقی، چون این‌ها دارند خیانت می‌کنند به مردم. وقتی که دارند ذهن مردم را منحرف می‌کنند نسبت به مسائلی که واقعیت ندارد، یک دروغ‌های بزرگی می‌گویند که اینقدر بزرگ باشد که کسی راست‌نبودنش را باور نکند.


کد مطلب: 146522

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/146522/۱۰-خانواده-مافیای-واردات-خودرو-هستند

نفت ما
  https://www.naftema.com