کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دستور وزیر صمت برای ثبات‌‌ قوانین پتروشیمی

5 تير 1401 ساعت 12:44

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: از وزیر صمت خواستیم مدافع تولید و صنعت باشد، زیرا تولید اقتصاد کشور را نجات می‌دهد و باید ثبات‌بخشی به قوانین و مقررات وجود داشته باشد و تصمیمات با مشورت بخش خصوصی اخذ شود که وی این موارد را پذیرفت‌ و دستورات لازم را صادر کرد.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،    احمد مهدوی ابهری درباره استیضاح وزیر صمت که به تازگی از سوی برخی نمایندگان مجددا مطرح شده است، اظهار داشت: ‌هنوز یک سال از دوران فعالیت وزارت سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت، نگذشته است و اگر بخواهیم واقعیت‌ها را در نظر بگیریم، عملکرد وزارت صمت نمره قابل قبولی  دارد، ‌زیرا در موضوع گرانی‌ها و تحولات عظیمی که در بحث بازار ارز و حذف ارز 4200 تومانی رخ داد، مشخص بود تنش‌هایی در قیمت‌ها ایجاد می‌شود، اما قطعا اجرای این سیاست ‌به مرور زمان شفافیت ایجاد می‌‌کند و یک‌ سری از فسادها را از بین خواهد برد. 
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی افزود: در جلسه‌ای که اخیراً با وزیر صمت داشتیم، از وی ‌درخواست کردیم که مدافع تولید و صنعت باشد، زیرا تولید اقتصاد کشور را نجات می‌دهد و باید ثبات‌بخشی به قوانین و مقررات وجود داشته باشد و تصمیمات با مشورت بخش خصوصی گرفته شود که البته وی این موارد را پذیرفت‌ و دستورات لازم را صادر کرد. 
وی با بیان‌ نمی‌توان عملکرد یک وزارتخانه را در یک مدت کوتاه، خیلی دقیق ارزیابی کرد: اظهار داشت:‌ باید منتظر ماند و در ادامه کار دولت شاهد رفع موانع تولید باشیم. 
مهدوی ابهری اظهار کرد:‌ تولید مظلوم است و اگر به داد آن نرسیم اقتصاد کشور زیان می‌بیند، ‌باید کاری کنیم که سرمایه‌گذار بداند که اگر تصمیمی براساس قوانین موجود می‌گیرد، فردا بسیاری از این قوانین عوض نخواهد شد.
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ابراز امیدواری کرد که با گفت‌وگوها و تعاملات به سمتی برویم که پتانسیل و توانمندی‌هایی که در کشور وجود دارد در جهت اقتصاد ملی و رشد تولید استفاده شود. 
 
منبع: فارس 


کد مطلب: 146668

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/146668/دستور-وزیر-صمت-ثبات-قوانین-پتروشیمی

نفت ما
  https://www.naftema.com