کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جیره بندی احتمالی گاز در اروپا

9 مرداد 1401 ساعت 9:46

یک مقام اروپایی از احتمال جیره بندی شدن گاز در قاره سبز به دلیل تحریم بخش انرژی روسیه خبر داد.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، تحریم بخش انرژی روسیه به دلیل جنگ اوکراین اکنون اروپا را با چالش کمبود گاز مواجه کرده است. 
 مایکل بلاس، عضو آلمانی مجلس اروپا و عضو کمیته انرژی گفت: به نظرم ما شاهد یک طوفان واقعی هستیم. ما شاهد افزایش بهای گاز خواهیم بود. این وضع را برای بسیاری از مردم دشوار می‌کند و آن‌ها نمی‌تواند بهای گاز مصرفی خود را پرداخت کنند. ما گاز کافی در اختیار نخواهیم داشت و باید آن را جیره بندی کنیم. فراتر از همه این مسائل، موضوع بحران آب و هوایی قرار دارد. ما شاهد آن هستیم که رودخانه‌های ما آب کافی ندارند و ما نمی‌توانیم از آن‌ها برای حمل و نقل استفاده کنیم. به نظرم این توافق برای پاسخگویی به تمامی بحران‌های موجود مناسب نیست.
وی افزود: من امروز میزان سود آوری بزرگترین شرکت نفتی آلمان را مشاهده کردم. درآمد آن در سال گذشته به میزان هزار درصد افزایش یافته است. برخی از افراد از آن سود می‌برند و برخی از آن سود نمی‌برند. ما باید این سود را از شرکت‌های نفتی بگیریم و آن را در بین همه از جمله بخش فقیر جامعه خود بازتوزیع کنیم تا آن‌ها بتوانند هزینه انرژی خود را پرداخت کنند.
بلاس مدعی شد پوتین در جنگ خود از گاز به عنوان سلاح استفاده می‌کند. او می‌داند که ما به این گاز وابسته هستیم. او هم اکنون میزان گاز ارسالی به آلمان را به میزان بیست درصد کاهش داده است. صد در صد مطمئنم که او این میزان را از این هم کمتر خواهد کرد. او تلاش خواهد کرد که آلمان را مرعوب کند. او تلاش خواهد کرد که آلمان را مرعوب کند که به اوکراین تسلیحات ندهد. به نظرم ما باید از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار باشیم.


کد مطلب: 147461

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/147461/جیره-بندی-احتمالی-گاز-اروپا

نفت ما
  https://www.naftema.com