کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سود شرکت‌های نفتی آمریکا از درد و رنج مردم

9 مرداد 1401 ساعت 12:57

در حالی که افزایش قیمت بنزین در پمپ بنزین‌های آمریکا به دردسری جدی برای مردم تبدیل شده و به یکی از موضوعات مهم در فضای سیاسی این کشور بدل شده است، شرکت‌های نفتی آمریکایی در حال شناسایی سودهای سنگین از محل این افزایش بها هستند.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  در حالی که مردم آمریکا به شدت نسبت به افزایش قیمت بنزین در جایگاه‌های سوخت تحت فشار هستند اما آمارهای موجود نشان می‌دهد که شرکت‌های نفتی بزرگ‌ترین برنده بازی افزایش قیمت بنزین در این کشور بوده‌اند.
به عنوان مثال شرکت اکسان‌موبیل، گزارش داده که در سه ماهه دوم امسال رقم بی‌سابقه 17.85 میلیارد دلار سود کرده و درآمد این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 67.7 میلیارد دلار به 115.6 میلیارد دلار رسیده است.
شرکت نفتی شورون هم گزارش داده در همین مدت 11.6 میلیارد دلار سود داشته و درآمدش نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 36 میلیارد دلار به 65 میلیارد دلار رسیده است.
البته از آنجا که قیمت نفت در بازار جهانی نسبت به سال 2021 حدود دو برابر شده، این حجم افزایش درآمد و سود شرکت‌های آمریکایی قابل انتظار بود.
شرکت شل انگلیس هم شاهد افزایش بیش از دو برابری درآمد خود نسبت به پارسال بوده و درآمدش از 5.5 میلیارد دلار به 11.5 میلیارد دلار رسیده است.
افزایش قیمت سوخت به شدت مردم آمریکا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت فشار قرار داده و به یکی از مهم‌ترین مسائل سیاسی در این کشور تبدیل شده است، کار به جایی رسیده که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، گفته است که شرکت اکسان‌موبیل امسال حتی بیشتر از خدا پول درآورده است.
در ماه ژوئن بایدن با ارسال نامه‌ای به مدیران شرکت‌های نفتی آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به کسب سود با فشار به مردم متهم کرده بود. بایدن در این نامه نوشت: در شرایط جنگی کنونی بالا بودن حاشیه سود پالایشگاه‌ها و انتقال مستقیم این فشار به دوش خانوارهای آمریکایی اصلا قابل قبول نیست.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


کد مطلب: 147474

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/147474/سود-شرکت-های-نفتی-آمریکا-درد-رنج-مردم

نفت ما
  https://www.naftema.com