کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فوتی‌های امام‌زاده داوود ۲۰ نفر شد

9 مرداد 1401 ساعت 15:08

فرماندار فیروزکوه از ۱۳ نفر فوتی و ۲ مفقودی بر اثر سیلاب فیروزکوه تا به حال خبر داد و گفت: ۸۰درصد از روستای مزداران از وقوع سیلاب آسیب دیده است.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، محمد حیدری‌منش با اشاره به وقوع سیلاب و اقدامات صورت‌گرفته در جهت کاهش آسیب‌ها اظهار داشت: چهار روستا در دهستان حبله‌رود از وقوع سیلاب آسیب دیدند و در این میان روستای مزداران آسیب 80 درصدی را شاهد بوده و بسیاری از خانه ها آسیب دیدند.
وی افزود: تا این لحظه 13 نفر ار هموطنان در سیلاب فیروزکوه جان باختند و تعداد مفقودی ها به 2 نفر رسیده است اما به دلیل احتمال حضور گردشگران در منطقه هنگام وقوع سیلاب احتمال افزایش مفقودی ها وجود دارد لذا نیروهای جهادی از ساعات اولیه این حادثه در حال کاوش و پیگیری هستند.
فرماندار فیروزکوه در ادامه گفت: بنا بر دستورالعمل ستاد بحران شهرستان نیروهای امدادی و خدماتی از تمامی فرمانداری‌های استان تهران جهت خدمات‌رسانی در این شهرستان حاضر شدند و با تلاش‌های شبانه‌روزی بخش زیادی از صدمات جبران شده است و پخت غذای گرم نیز در مناطق آسیب‌دیده انجام می‌شود.
حیدری‌منش تصریح کرد: آب و گاز در 70 درصد از مناطق آسیب دیده وصل شده اما در روستای مزداران و آتشان به دلیل شدت تخریب‌ها قطع است و همچنان تلاش برای وصل آب و برق نیز به جز چند نقطه از مزداران در کل منطقه وصل شده است و همچنین گاز در روستاهای آتشان و مزداران به دلیل شرایط خطرناک قطع شده است.
فرماندار فیروزکوه در پایان خاطرنشان کرد: ساکنان روستای مزداران به دلیل تخریب زیاد با وقوع اولین سیلاب به ایسستگاه راه آهن منتقل شدند و برخی که امکان اسکان در منازل آشنایان را داشتند از محل خارج و سایر افراد که تعدادشان کم بود در خانه‌های امن همان محل استقرار داده شدند.

منبع: تسنیم 


کد مطلب: 147479

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/147479/فوتی-های-امام-زاده-داوود-۲۰-نفر

نفت ما
  https://www.naftema.com