کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قیمت ارزهای دیجیتالی در 10 مرداد

10 مرداد 1401 ساعت 9:55

بیت‌کوین، اوج ۶۸ هزار دلار تا سقوط به ۱۷ هزار دلار را تجربه کرد و نیمه اول سال ۲۰۲۲ بازتابی آشکار از روند نوسانات اقتصاد رمزنگاری بوده است. در این دوره، هم عوامل داخلی و هم عوامل خارجی برای به دست آوردن یکی از بدترین عملکردهای ۶ ماهه بیت‌کوین نقش داشتند.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، علیرغم آسیب‌های وارد شده به این رمزارز، بازار نزولی کنونی از منظر کاهش کمترین شدت را در تاریخ بیت‌کوین دارد اما مقیاس و بزرگی ضربه تا به امروز بزرگترین بوده است.
از نظر درصدی، سایر بازارهای نزولی بیت‌کوین در گذشته وضعیت شدیدتری ثبت کردند و از ۹۳ درصد در سال ۲۰۱۱، ۸۴ درصد در سال ۲۰۱۵ همچنین در سال ۲۰۱۸ و ۷۵ درصد در مارس ۲۰۲۰ متغیر بوده است.
تمام خرس‌های تاریخی بیت‌کوین برای یک دوره متوسط ‌۱۸۰ روزه (به استثنای مارس ۲۰۲۰ که فقط هفت روز به طول انجامید) قیمت‌ها را به زیر قیمت واقعی کاهش داده‌اند. هنگامی که قیمت‌های لحظه‌ای زیر قیمت واقعی معامله می‌شوند، نسبت شاخص MVRV زیر مقدار یک معامله می‌شود که معمولاً نشان می‌دهد متوسط ‌سرمایه‌گذاران بیت‌کوین، سکه‌ها را کمتر از هزینه‌های زنجیره‌ای نگه می‌دارند  به این معنی که آنها متحمل یک ضرر غیر واقعی هستند.
از لحاظ تاریخی، بازارهای نزولی بیت‌کوین شاهد کاهش قیمت بیت‌کوین به زیر قیمت واقعی برای حدود ۶ ماه هستند (به استثنای چرخه نزولی مارس ۲۰۲۰). در عین حال، MVRV  در بیشتر سال‌ ۲۰۲۲ زیر یک بوده است و نشان می‌دهد که دارندگان بیت‌کوین به‌طور متوسط ‌زیان‌های غیرقابل درک را متحمل می‌شوند.
پس از اوج قیمت بیت‌کوین در نوامبر ۲۰۲۱ تاکنون، بیت‌کوین چهار روز مهم تسلیم را تجربه کرده است. در دسامبر ۲۰۲۱ و ژانویه ۲۰۲۲، بازار شاهد دو رویداد کاهش ارزش بود که ضرر خالص ۲.۱۸ و ۲.۵۱ میلیارد دلار ثبت شد سپس دوباره، در طول سه ماهه دوم، دو رویداد عمده کاهش موقت رخ داد. در این دوره، فروپاشی لونا کاتالیزوری برای رویدادهای بعدی بود.
سرمایه‌گذاران بیت‌کوین متوجه ضرر خالص بیش از منفی ۶.۲۱ میلیارد دلار در یک دوره سه روزه شدند سپس مجددا در ژوئن، با کاهش قیمت به ۱۷.۶ هزار دلار، رکورد جدیدی از ضررهای واقعی روزانه ۴.۲۳ میلیارد دلار ثبت شد.
مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۰۹ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۷۰ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۱.۰۳ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۳۵ درصد کاهش داشته است.
حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱.۸۹ میلیارد دلار است که ۶.۰۴ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۹.۲۰ میلیارد دلار است که ۱۲.۸۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۶.۷۸ میلیارد دلار است که ۹۲.۸۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.
به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۰۷ صبح به وقت شرقی)
 این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۲۳ هزار و ۴۲۲.۵۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۴۷  درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۱۶۹۳.۲۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۴ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۰.۲۲ درصد کاهش
 ۳- بایننس کوین
قیمت: ۲۸۸.۳۲ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۲۱ درصد کاهش
۴- تتر
قیمت: ۱.۰۰ دلار 
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش
۵- سولانا
قیمت: ۴۲.۸۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۶ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۲۲ درصد کاهش
۶- کاردانو
قیمت: ۰.۵۲۲۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۴ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۳۰ درصد کاهش
۷- ریپل
قیمت: ۰.۳۸۲۴دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۶ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۲.۲۹  درصد کاهش
۸- پولکا دوت
قیمت: ۸.۸۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۹ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۳۷ درصد افزایش
۹ - یو اس دی کوین
قیمت: ۰.۹۹۹۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش
۱۰- دوج کوین
قیمت: ۰.۰۶۹۹۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۷۵ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۰  درصد کاهش


کد مطلب: 147493

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/147493/قیمت-ارزهای-دیجیتالی-10-مرداد

نفت ما
  https://www.naftema.com