کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکنش طالبان به کشته شدن رهبر القاعده

11 مرداد 1401 ساعت 8:26

طالبان افغانستان حمله پهپادی آمریکا به منطقه شیرپور کابل را بدون تایید کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر القاعده به شدت محکوم کرد.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان امروز سه شنبه حمله آمریکا به منطقه شیرپور در کابل، پایتخت افغانستان و کشته شدن ۱۰ تن در منطقه مورد هدف، را بدون اعلام هویت آنها تایید و آن را به شدت محکوم کرد.
وی این عملیات آمریکا را اقدامی ناقض "اصول بین المللی" و توافق ۲۰۲۰ درباره خروج نیروهای آمریکایی دانست.
سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای گفت: "در روز دوم ماه اول سال ۱۴۴۴ هجری قمری حمله هوایی به یک منزل مسکونی در شیرپور شهر کابل صورت گرفت. "
وی خاطرنشان کرد که "ماهیت این حادثه در ابتدا فاش نشد. سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی دولت طالبان این رویداد را بررسی کرده و در بررسی‌های اولیه خود دریافتند که این حمله توسط پهپادهای آمریکایی انجام شده است".
مجاهد با بیان اینکه طالبان این حمله را به هر بهانه‌ای که باشد، "شدیدا محکوم می‌کند"، افزود: "این گونه اقدامات تکرار تجارب ناموفق ۲۰ سال گذشته و مغایر با منافع ایالات متحده آمریکا، افغانستان و منطقه است و به فرصت‌های در دسترس آسیب می‌زند."
رسانه‌های آمریکایی بامداد امروز از کشته شدن ایمن الظاهری رهبر القاعده در این حمله خبر دادند و این خبر رسما توسط جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تایید شد.


کد مطلب: 147534

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/147534/واکنش-طالبان-کشته-شدن-رهبر-القاعده

نفت ما
  https://www.naftema.com