کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تاسیسات میدان فروزان نشتی نفتی ندارد

25 مرداد 1401 ساعت 11:48

مدیر منطقه عملیاتی خارگ وجود هرگونه نشتی نفت در تاسیسات دریایی میدان مشترک فروزان را تکذیب کرد.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر آلودگی ساحل کنگان استان بوشهر با منشا میدان مشترک فروزان، «علیرضا متعالی» با رد این موضوع، بر صحت کارکرد دستگاه‌ها و عدم وجود هرگونه نشتی نفت در تاسیسات این میدان مشترک تاکید کرد.
وی افزود: در پی دریافت گزارش‌هایی از اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر مبنی بر وجود لکه نفتی در نزدیکی میدان مشترک فروزان در منطقه عملیاتی خارگ در روزهای ۱۳ و ۱۹ مرداد، پایش‌های دریایی و هوایی در محدوده نقاط گزارش شده انجام شد و هیچ‌گونه نشتی از تاسیسات دریایی مشاهده نگردید.
متعالی گفت: برخی گزارش‌های منتشر شده در سیمای استانی و سایت‌های خبری منشا آلودگی نفتی سواحل جنوبی کنگان را به بروز اشکال در این تاسیسات مرتبط دانسته بودند که با بررسی‌های دقیق انجام شده مشخص شد این موضوع صحیح نبوده و با اطمینان اعلام می‌دارد فعالیت عادی عملیاتی بدون هیچ اشکالی در تمامی چند ماه گذشته در این میدان مشترک جریان داشته و دارد.
مدیر منطقه عملیاتی خارگ افزود: با توجه به فاصله حدود ۲۷۰ کیلومتری ساحل آلوده شده با تاسیسات دریایی میدان فروزان، الگوی جریان‌های غالب دریایی و تجارب عملیاتی، باید سایر احتمالات را به عنوان منشا آلودگی مورد بررسی قرار داد و معمولا در این‌گونه موارد پس از بررسی مشترک و اطمینان از مستندات موجود، منشا آلودگی اعلام می‌گردد.
وی در پایان گفت: این شرکت به عنوان یکی از فعالان نفتی حوزه دریایی خلیج‌فارس آمادگی همکاری کامل خود را با کارشناسان محترم اداره بنادر و دریانوردی جهت بررسی میدانی نرم‌افزارهای مورد استفاده جهت مدل‌سازی و ردیابی مسیر حرکت لکه‌های نفتی در دریا اعلام می‌دارد.


کد مطلب: 147791

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/147791/تاسیسات-میدان-فروزان-نشتی-نفتی-ندارد

نفت ما
  https://www.naftema.com