کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پروژه ایستگاه افزایش فشار و خطوط انتقال گاز در آستانه افتتاح ؛

بهره برداری از پروژه خوراک پتروشیمی آبادان پس از 7 سال تعطیلی

19 شهريور 1401 ساعت 13:00

پروژه ایستگاه افزایش فشار و خطوط انتقال گاز خوراک پتروشیمی آبادان از سال 1393 با سرمایه گذاری 6 میلیون یورویی به صورت EPC مطرح شده و راه اندازی آن در اواسط مهرماه توسط هلدینگ تاپیکو اعلام شده است.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، اجرای این پروژه بسیار مهم و حیاتی تحت عنوان احداث ایستگاه تقویت فشار گاز خوراک و نصب کمپرسورهای گازکوب در محل پالایشگاه نفت آبادان و افزایش خوراک دریافتی از شرکت پالایش نفت آبادان به میزان تقریبی ۸۵ تن در روز، از جمله افتخارات شرکت پتروشیمی آبادان و تیم مدیریتی جدید هلدینگ تاپیکو بحساب می آید تا پس از گذشت 7 سال از شروع این پروژه با پیگیری های شبانه روزی و جهادی طی شش ماه گذشته، این پروژه نیمه تعطیل آماده بهره برداری گردد و نشان داده شود که موضوعات و مشکلات کشور با پیگیری و دلسوزی مدیران و کارگران زحمتکش این مرز و بوم قابل حل می باشند.
این پروژه با خريد و نصب دو دستگاه كمپرسور رفت و برگشتي پیشرفته به منظور افزايش روزانه ٨٥ تن خوراك پتروشيمي آبادان از واحدهاي تقطير پالایشگاه آبادان انجام شده است.
راه اندازی این پروژه اثرات مثبتی را برای پتروشیمی آبادان در پی خواهد داشت و با بهره برداری از این پروژه، میزان تولید PVC پتروشیمی آبادان، روزانه از 84 تن به روزی 154 تن خواهد رسید. با افزايش ميزان توليدPVC  و كاهش بهاي تمام شده محصول، سود حاصل از توليد افزايش مي يابد و همچنین مصرف پروپان، صفر خواهد شد.
كاهش اثرات زيست محيطي آلاينده هاي هوا از طريق كاهش ميزان گاز خروجي به مشعل جزء مزاياي اين طرح براي منطقه مي باشد.
این پروژه حاصل همکاری دوستانه و مشترک بین مدیران و تیم اجرایی پالایشگاه آبادان و پتروشیمی آبادان بوده و با مدیریت جهادی و دلسوزانه این دو مجتمع، پروژه نیمه تعطیل تنها پس از 6 ماه تلاش شبانه روزی به بهره برداری رسید.
لازم به ذکر است این پروژه مهم به زودی در نیمه اول مهرماه سال جاری توسط مقامات کشوری افتتاح و آماده بهره برداری خواهد شد.



کد مطلب: 148432

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/148432/بهره-برداری-پروژه-خوراک-پتروشیمی-آبادان-7-سال-تعطیلی

نفت ما
  https://www.naftema.com