کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نخست وزیر جمهوری چک :

نگران سوخت در زمستان نباشید

28 شهريور 1401 ساعت 8:29

پتر فیالا نخست وزیر جمهوری چک گفت که شهروندان و مشاغل این کشور نگران زمستان آینده نباشد و دولت تلاش می کند که گاز و برق با قیمت های مقرون به صرفه در ختیار قرار بگیرد.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، فیالا نخست وزیر چک طی سخنرانی یکشنبه شب خطاب به مردم کشورش گفت: پاییز در راه است احتمالاً بسیاری از شما نگران این هستید که آیا زمستان امسال با وضعیت انرژی کنار می آیید یا خیر. با این حال ما (دولت)  گاز مورد نیاز را در صورتی که روسیه تامین منابع انرژی را متوقف کند، تامین کرده ایم.
وی  خاطرنشان کرد که مخزن ها ی ذخیره‌ گاز تقریباً پر است و علاوه بر این یک پایانه گاز در هلند شروع به کار کرده است که جمهوری چک در آن ذخایری را رزرو کرده است که یک سوم مصرف سالانه کشور را تامین می‌کند.
نخست وزیر چک همچنین یادآور شد که دولت این هفته تصمیم گرفت حداکثر قیمت انرژی را برای جمعیت، کارآفرینان فردی و تعدادی از نهادها مانند مدارس تعیین کند.
فیالا در ادامه افزود: علاوه بر این بودجه زیادی برای شرکت ها تخصیص داده شده است تا بتوانند قیمت های بالای انرژی را جبران کنند.
حداکثر قیمت برق در جمهوری چک اکنون ۶ کرون (۰.۲۴ دلار) برای یک کیلووات ساعت است، در حالی که قیمت گاز ۳ کرون (۰.۱۲ دلار) برای یک کیلووات ساعت است.


کد مطلب: 148640

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/148640/نگران-سوخت-زمستان-نباشید

نفت ما
  https://www.naftema.com