کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرلشکر باقری در مراسم رژه نیرو‌های مسلح:

تغییرات در مرزهای منطقه را تحمل نخواهیم کرد

31 شهريور 1401 ساعت 9:33

به دو همسایه مان آذربایجان و ارمنستان می‌گوییم که اختلافات را از طریق دیپلماتیک برطرف کنند.


 
 
رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تغییرات مرزها و ژئوپولتیک در منطقه را تحمل نخواهیم کرد و به دو همسایه مان آذربایجان و ارمنستان می‌گوییم که اختلافات را از طریق دیپلماتیک برطرف کنند.
 
سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز در مراسم رژه آغاز هفته دفاع مقدس طی سخنانی ضمن تسلیت به مناسبت سالروز رحلت پیامبر اسلام و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام گفت: یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدا از شهدای دفاع مقدس تا شهدای مدافع حرم و مدافعان سلامت را گرامی می‌داریم. دفاع مقدس موجب افتخار ملت ایران در تمام دوران گردیده است و از خداوند متعال تقاضا می‌کنیم تا به ما افتخار دفاع از دستاوردهای دوران پرافتخار انقلاب اسلامی را عطا فرماید.
 
وی افزود: هرچه زمان می‌گذرد این تاثیرگذاری بیش‌از گذشته نمایان می‌گردد. در دفاع مقدس با وجود تهاجم دشمن با پشتیبانی استکبار جهانی به حمدالله این ملت عزیز سربلند و پیروز از امتحان دفاع مقدس بیرون آمد و به همه جهانیان اثبات کرد برای زندگی عزتمندانه باید با بهره‌گیری از تعالیم الهی و رهبری امام خمینی و قدرت متکی به ملت با دفاع و آزادگی ایستادگی کرد.
 
رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ملت ایران در طول تاریخ خود اثبات کرده است که ملی صلح‌جو با همسایگان و سایر کشور‌هاست، گفت:  قدرت دفاعی ما برای مقابله با زورگویی و تهاجم دشمنان و مستکبران است. البته قدرت دفاعی ما به دعوت و خواست دوستان و همسایگان ما در کنار آنها و در مقابل تروریست ها قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: این امنیت و اقتدار را مرهون حماسه مقاومت، ایستادگی و رشادت در دفاع مقدس و دوران‌های مختلف هستیم از دفاع مقدس تا مقابله با تروریست‌ها در منطقه. دفاع مقدس در کنار تمام آسیب‌هایش، اعتماد به نفس و خودباوری را برای نیروهای ما به ارمغان آورد و عبارت ما می‌توانیم و توانستیم را محقق کرد.
 
سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: ابتکارات عملیاتی آن دوران ارزشمند هنوز در عرصه های علمی و آکادمیک نظامی ما در حال تدریس است و دستاوردهای صنعتی ما در آن دوران ایران را جزو سرآمدان منطقه قرار داده است.
 
 وی با اشاره به درگیری مرزی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، خطاب به این دو کشور گفت: همانطور که قبلاً اعلام کردیم تغییرات مرزها و ژئوپولتیک در منطقه را تحمل نخواهیم کرد و به دو همسایه مان آذربایجان و ارمنستان می‌گوییم که اختلافات را از طریق دیپلماتیک برطرف کنند.
 
سرلشکر باقری همچنین خطاب به کشور‌های حاشیه خلیج فارس اظهار داشت: به همسایگان‌مان در حاشیه جنوبی خلیج فارس می‌گوییم مراقب شیطنت‌های رژیم صهیونسیتی باشند و اجاره ندهند تحرکات این رژیم موجب ناآرامی و خدشه در منطقه شود.
 
وی همچنین تصریح کرد: راهبرد اخراج آمریکا از منطقه و نابودی تروریست های مورد حمایت و یا تشکیل شده توسط آن‌ها یک راهبرد تخلف‌ناپذیر است، ما خواهان زندگی با صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا هستیم.
 
رییس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: به فصل الهی امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اعم از ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرماندهی انتظامی کشور، وزارت دفاع و بسیج با همدلی و هم‌افزایی در کنار یکدیگر هستند و در مقابل اشتباهات دشمنان پاسخ های قاطع و پشیمان کننده به آن‌ها خواهند داد.


کد مطلب: 148741

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/148741/تغییرات-مرزهای-منطقه-تحمل-نخواهیم

نفت ما
  https://www.naftema.com