کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تلاش ایتالیا برای نجات پالایشگاه لوک‌اویل

28 آبان 1401 ساعت 12:07

ایتالیا سرگرم بررسی گزینه‌های متعدد از جمله درخواست معافیت موقتی از تحریم‌ها علیه نفت روسیه، برای نجات پالایشگاه متعلق به شرکت لوک‌اویل در سیسیل است.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، با چشم انداز آغاز تحریم علیه واردات نفت دریابرد روسیه به اتحادیه اروپا از پنجم ماه دسامبر، دولت ایتالیا تلاش می‌کند پالایشگاه ISAB در سیسیل را سر پا نگه داشته و از حذف مشاغل و از دست رفتن ظرفیت پالایش این تاسیسات جلوگیری کند. پالایشگاه ISAB یک پنجم از نفت ایتالیا را پالایش می‌کند و حدود ۱۰۰۰ کارگر دارد که نمایندگانشان روز جمعه به همراه مدیران شرکت با دولت ایتالیا دیدار کردند.
آدولفو اورسو، وزیر صنعت دولت جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا گفت: دولت ممکن است از اتحادیه اروپا یک معافیت حتی به صورت موقت از این تحریم، درخواست کند که به دولت اجازه می‌دهد وقت بخرد و این پالایشگاه را فعال نگه دارد. اما نخستین راه برای دولت، قرارداد با بانک‌ها برای فراهم کردن فاینانس برای این پالایشگاه خواهد بود.
هر چند لیتاسکو که زیرمجوعه لوک‌اویل در سوئیس است و این پالایشگاه را کنترل می‌کند، هدف تحریم اتحادیه اروپا قرار نگرفته است اما به نظر می‌رسد بانکها تمایلی به همکاری با یک نهاد روسی ندارند. یک منبع آگاه از موضوع گفت: تحت مقررات فعلی اتحادیه، موسسه ساچه آماده تضمین ۹۰ درصد از میزان فاینانس خواهد بود.
وزیر صنعت ایتالیا با اشاره به آلمان که در سپتامبر، کنترل پالایشگاه متعلق به شرکت روس‌نفت را به دست گرفت، اظهار کرد: یک گزینه دیگر، حمایت دولتی مستقیم از این پالایشگاه خواهد بود.
صحبتهایی درباره فروش این پالایشگاه هم مطرح است. لیتاسکو ماه گذشته پیشنهاد اولیه خرید از سوی صندوق سرمایه گذاری کراس بریج آمریکا را رد کرد. اورسو گفت: هرگونه خریداری که پیدا شود، باید مطابق شرایطی که برای حمایت از منافع ملی ایتالیا اعلام شده است، عمل کند.
بر اساس گزارش رویترز، چنین شرایطی از طریق مکانیزم معروف به "قدرت طلایی" تعیین شده که دولت ایتالیا از طریق آن می‌تواند مانع خرید دارایی‌های ایتالیایی شود که استراتژیک به شمار می‌روند.


کد مطلب: 150257

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/150257/تلاش-ایتالیا-نجات-پالایشگاه-لوک-اویل

نفت ما
  https://www.naftema.com