کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سامانه بارشی در راه کشور

30 آبان 1401 ساعت 8:33

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز جمعه و آغاز بارش‌ها در غرب و شمال غرب خبر داد و برای ۷ استان کشور هشدار سطح زرد صادر کرد.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، بر اساس تحلیل نقشه‌‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در جنوب شرق فارس، جنوب کرمان، برخی مناطق هرمزگان و سیستان و بلوچستان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است.
فردا سه‌شنبه فقط در جزایر واقع در خلیج‌فارس رگبار پراکنده روی می‌دهد و تنگه هرمز و شرق خلیج‌فارس مواج خواهد بود و در سایر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم است.
طی امروز و فردا در شهرهای صنعتی و پُرجمعیت تهران،‌ کرج، تبریز، ارومیه، اراک و اصفهان افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.  روز چهارشنبه در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور و در جزایر مرکز خلیج‌فارس ابرناکی و بارش پراکنده روی می‌دهد.
روز چهارشنبه همچنین آسمان شهرهای تهران،‌کرج، البرز،‌ اراک و اصفهان غبارآلود است.  بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز پنجشنبه در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، همدان و زنجان ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی شده است. روز جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور ابرناکی، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.
توصیف سامانه: پایداری هوا
نوع مخاطره: سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی
منطقه اثر:
دوشنبه 1401/08/30: تهران، کرج، اراک، ارومیه، اصفهان، تبریز و مشهد.
سه‌شنبه 1401/09/01: تهران، کرج،  اراک، ارومیه، اصفهان، تبریز و مشهد.
چهارشنبه 1401/09/02: تهران، کرج، اراک، ارومیه، اصفهان، تبریز و مشهد.
اثر مخاطره: افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص های آلودگی هوا، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها.
توصیه:  مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی، کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، بویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی.


کد مطلب: 150299

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/150299/سامانه-بارشی-راه-کشور

نفت ما
  https://www.naftema.com