کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

طرح محدودیت قیمت گاز در اروپا

1 آذر 1401 ساعت 14:53

منابع آگاه اعلام کردند پیش‌نویس قانون تعیین سقف قیمت گاز در اروپا که قرار است برای اجرایی شدن از روز نخست سال جدید میلادی در کمیسیون اروپا به بحث گذاشته شود، این هفته نیز به دلیل تداوم اختلاف و دودستگی میان اعضای اتحادیه، بی نتیجه می ماند.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، براساس پیش نویس قانون تعیین سقف قیمت برای گاز در اروپا که به دست این خبرگزاری رسیده، کمیسیون اروپا پیشنهاد کرده است که طرح سقف قیمت گاز را به مدت یک سال از روز اول ژانویه ۲۰۲۳ اجرایی کند.
طرح محدود کردن قیمت گاز ماه هاست که باعث دو دستگی و به موضوع بحث و اختلاف نظر کشورهای عضو اتحادیه اروپا تبدیل شده است. گفته می شود کمیسیون اروپا روز پنجشنبه هفته جاری آخرین پیشنهاد وزرای انرژی ۲۷ کشور عضو را به بحث می گذارد.
یک مقام اتحادیه اروپا در این خصوص گفت که کمیسیون اروپا قصد دارد قیمتی بالاتر از آنچه که حامیان این طرح می خواهند ارائه دهد.
یکی از دیپلمات‌های آگاه که خواست نامش فاش نشود، افزود: اکثریت انتظار دارند که محدودیت ۱۵۰ تا ۱۸۰ یورو در هر مگاوات ساعت (MWh) برای چندین بار در سال اجرا شود. وی ادامه داد: چنانچه پیشنهاد آخر کمیسیون اجرایی نشود، از این طرح چیزی جز آنچه که روی کاغذ است باقی نمی ماند.
پیش‌نویس قانون کمیسیون اروپا که برای اجرایی شدن نیاز به تائید کشورهای اتحادیه اروپا دارد، درواقع مکانیسمی برای اصلاح بازار با هدف جلوگیری از تکرار جهش قیمت‌ها است که از ماه اوت (مرداد) سال جاری میلادی آغاز شد و قیمت‌ گاز به ۳۱۴ یورو در مگاوات ساعت نزدیک شد.
وزیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز پنجشنبه درباره فرمول تعیین سقف و سطح دقیق آن گفت و گو خواهند کرد. در این میان، برخی کشورهای عضو اتحادیه نسبت به طرح پیشنهادی بدبین بوده و نگران افزایش بهای گاز در غرب هستند.
به گفته این منابع، کشورهای اتحادیه اروپا که همچنان بر سر تعیین سقف قیمت دچار دو دستگی شده اند، بعید است این هفته نیز درباره جزئیات مهم توافق کنند.


کد مطلب: 150359

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/150359/طرح-محدودیت-قیمت-گاز-اروپا

نفت ما
  https://www.naftema.com