کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ذخایر سدهای تهران در پایین‌ترین سطح

2 آذر 1401 ساعت 10:19

مدیر توسعه خطوط آبرسانی شرکت تأمین و تصفیه آبفای تهران گفت: مخازن استان تهران با ۹۰۸هزار مترمکعب در پایین‌ترین حد استاندارد خود قرار دارد.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، مدیر توسعه خطوط آبرسانی شرکت تأمین و تصفیه آبفای تهران گفت: مخازن استان تهران با 908هزار مترمکعب در پایین‌ترین حد استاندارد خود قرار دارد.
تبریزی همچنین گفت: در زمان حاضر مصرف آب تهران 39 هزار و پانصد لیتر بر ثانیه است، در حالی که ورودی آب به شهر تهران 34 هزار و پانصد لیتر می‌باشد که حدود 5 هزار لیتر بر ثانیه کاهش میزان ذخایر آبی را داریم که بیشتر از تولید، مصرف داریم.
وی افزود: از سال گذشته تا کنون بارش‌های ناچیزی در سطح حوزه آبریز سدهای تهران داشتیم و بارش ناچیز موجب شده است حجم ذخایر سدهای استان تهران به حداقل میزان طی 50 سال گذشته برسد و از مصرف‌کنندگان درخواست داریم با کاهش 20درصدی خود ما را یاری دهند.
مخازن آبی شهر تهران همچنان بحرانی است
­مدیر بهره‌برداری از تأسیسات آبفای منطقه 4 تهران هم گفت: مصرف بالای شهروندان تهرانی مانع افزایش حجم مخازن آبی شده است.
مختاری ابراز کرد: اختلاف فاحش بین نمودارهای تولید و مصرف ناشی از 37 هزار لیتر بر ثانیه و مصرف 39 هزار لیتر بر ثانیه متأسفانه اجازه نمی‌دهد حجم مخازن شهر تهران از 880 مترمکعب بالا برود.
وی اضافه کرد: عدم مدیریت مصرف در بحث مصارف خانگی و غیرخانگی تأثیر فراوانی در حجم‌گیری این مخازن دارد و یکی از مصارف غیرخانگی بیمارستانها هستند که در طول هفت‌ماهۀ اول سال هزار و چهارصد و یک 3960 هزار مترمکعب حداکثر میزان مصرف بیمارستانها بوده است که با جامعه هدف مورد بررسی ما که 15 بیمارستان همسان را شامل می‌شد ما بین 9700 مترمکعب تا 37 هزار مترمکعب مصرف را در یک ماه رصد کردیم مواردی مثل فرسوده بودن لوله‌کشی، نداشتن برنامه بازدید منظم از تأسیسات و شیرهای غیراستاندارد باعث شده است بیمارستانها جزو پرمصرف‌ها باشند.


کد مطلب: 150379

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/150379/ذخایر-سدهای-تهران-پایین-ترین-سطح

نفت ما
  https://www.naftema.com