کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش دوبرابری صادرات گاز آمریکا به انگلیس

16 آذر 1401 ساعت 7:12

هم زمان با تلاش غرب برای اعمال محدودیت بر بهای نفت روسیه، واشنگتن و لندن بر سر افزایش دو برابری صادرات گاز آمریکا به انگلیس توافق کردند.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس مدعی شد که این مشارکت به افزایش امنیت و کاهش هزینه‌های انرژی در جزیره کمک و تضمین می‌کند که تامین انرژی انگلیس توسط کسانی که او رژیم‌های شکست خورده نامید، تهدید نمی‌شود.
طبق بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، مشارکت دو کشور منجر به صادرات حداقل ۹ تا ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مایع به پایانه‌های انگلیس در سال آینده خواهد شد که این میزان دو برابر سال ۲۰۲۱ بشمار می‌رود.
نخست وزیر انگلیس ادعا کرد که این مشارکت باعث تثبیت بازارهای انرژی و کاهش تقاضا برای انرژی از روسیه خواهد شد. ریشی سوناک اضافه کرد که این مشارکت یک بار برای همیشه به وابستگی اروپا به انرژی روسیه پایان می‌دهد و به کاهش قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان انگلیسی کمک می‌کند.
مشارکت یادشده توسط گروه اقدام مشترک انگلیس و ایالات متحده به رهبری مقام‌های ارشد دولت انگلیس و کاخ سفید هدایت و اولین جلسه به صورت مجازی در روز پنجشنبه برگزار خواهد شد. رسانه‌های انگلیس می‌گویند که بعید است رهبران دو کشور در این جلسه شرکت کنند.
این تحول درحالی صورت می‌گیرد که آمریکا و متحدانش در تداوم افزایش فشارها بر روسیه، سقف قیمتی نفت این کشور را ۶۰ دلار در هر بشکه تعیین کردند. بر اساس تصمیم جدید اتحادیه اروپا و گروه ۷ که از دوشنبه به اجرا درآمد، تانکرهای حامل نفت روسیه از بیمه دریایی محروم می‌شوند مگر آنکه نفت آنها زیر ۶۰ دلار در هر بشکه فروخته شود. این سقف قیمت هر دو ماه مورد تجدیدنظر و بازنگری قرار می‌گیرد تا ۵ درصد زیر شاخص آژانس بین المللی انرژی باقی بماند.
دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین تصریح کرد که این اقدام گامی به سوی بی ثبات کردن بازارهای انرژی جهانی است. وی عنوان کرد که تحریم های ضد روسی بی تردید به کشورهای اروپایی اعمال کننده آن ضربه می‌زند.
پسکوف در مورد تاثیر تحریم‌ها بر روسیه افزود: بدیهی است که مشکلاتی خاص به دلیل تحریم‌ها به وجود می‌آید، اگرچه تاکنون حیاتی نبوده است.
جنگ اوکراین تنها چند ماه با یک‌ساله شدن فاصله دارد. جنگی که در تاریخ ۲۴ فوریه (۵ اسفند) آغاز شد و همچنان با واکنش‌های تحریمی اروپا به آن، تمام پیامدهای این تصمیم و نیز با حمایت‌های تسلیحاتی از کی‌یف ادامه دارد.
درحالی که آخرین بسته‌های تحریمی اتحادیه اروپا علیه مسکو، نفت و گاز را شامل شد و با واکنش روسیه کشورهای این اتحادیه را گرفتار بحران انرژی کرد، این کشورها همچنان تلاش می‌کنند با کاستن از درآمد نفتی، کرملین را از ادامه جنگ اوکراین منصرف کنند.


کد مطلب: 150772

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/150772/افزایش-دوبرابری-صادرات-گاز-آمریکا-انگلیس

نفت ما
  https://www.naftema.com