کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

الجزایر و ایتالیا توافقنامه گازی امضا کردند

4 بهمن 1401 ساعت 7:35

منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند، مقام‌های الجزایری و ایتالیایی توافقنامه انتقال گاز از الجزایر به ایتالیا امضا کردند.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، خط لوله گاز «گالسی» در امتداد کف دریای مدیترانه تا ساردینیا (جزیره‌ای در دریای مدیترانه) امتداد خواهد داشت و طول بخش دریایی آن ۲۸۴ کیلومتر است.
بر اساس این گزارش، خط انتقال گاز دیگری از ساردینیا احداث می‌شود که گاز را به سواحل شبه جزیره آپنین در توسکانی پیومبینو واقع در غرب ایتالیا منتقل می‌کند.
این توافقنامه در جریان سفر «جورجیا ملونی» نخست وزیر ایتالیا به الجزایر امضا شد. ملونی پس از امضای تعدادی از توافقنامه‌های دوجانبه، الجزایر را «شریک قابل اعتماد» توصیف کرد.
نخست وزیر ایتالیا گفت: ما می‌خواهیم زمینه‌های جدیدی را برای این همکاری داشته باشیم و در زمینه‌های انرژی، سیاسی و فرهنگی این همکاری‌ها را تقویت کنیم و متعهد به مشارکت در ایجاد پل ارتباطی بین سواحل مدیترانه و برای دستیابی به ثبات در منطقه استراتژیک ایتالیا و اروپا هستیم.
عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر نیز گفت که این خط انتقال گاز به ایتالیا اجازه می‌دهد تا منابع انرژی را در کل اروپا توزیع کند.
وی افزود: پروژه جدید امکان انتقال آمونیاک و برق و نه فقط گاز و هیدروژن سبز را نیز فراهم می‌کند.
پیش از این روزنامه‌های ایتالیایی گزارش داده بودند که به لطف این توافق، ایتالیا واردات گاز خود از الجزایر را از ۲۰ به ۳۵ میلیارد متر مکعب افزایش خواهد داد.
ایتالیا همچنین قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ واردات گاز را به ۵۰ تا ۷۰ میلیارد متر مکعب سالانه برساند تا نقش یک مرکز انرژی در قاره اروپا را ایفا کند.


کد مطلب: 152296

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/152296/الجزایر-ایتالیا-توافقنامه-گازی-امضا-کردند

نفت ما
  https://www.naftema.com