کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آمریکا در صدد آزادی ۱۰ میلیارد دلار از اموال ایران

22 اسفند 1401 ساعت 9:28

شبکه خبری العربیه گزارش داد که آمریکا درصدد آزادسازی ۱۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران در عراق، ژاپن و کره جنوبی در ازای آزادی سه «گروگان» زندانی در ایران است.


   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، شبکه خبری العربیه گزارش داد که آمریکا درصدد آزادسازی ۱۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران در عراق، ژاپن و کره جنوبی در ازای آزادی سه «گروگان» زندانی در ایران است.
بنا به این گزارش، اموال رفع توقیف‌شده برای استفاده در امور بشردوستانه هزینه خواهند شد.
پیش از این، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران گفته بود: «تبادل پیام‌ها همچنان در گفت‌وگوهای لغو تحریم‌ها در جریان است و در موضوع تبادل زندانیان به یک توافق در روزهای اخیر دست یافتیم و اگر همه چیز از طرف آمریکا خوب پیش برود در روزهای آینده انجام خواهد شد».
با این وجود، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این اظهارات را نادرست خواند. 
«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه ایران در پی واکنش تعجب‌برانگیز طرف آمریکایی نسبت به اظهارات امیرعبداللهیان در خصوص تبادل زندانیان گفت: «از ماه مارس سال گذشته میلادی از طریق یک واسطه  توافق مکتوبی در خصوص تبادل زندانیان به امضا رسیده که نماینده معرفی شده رسمی آمریکا نیز آن را امضا کرده اما به بهانه‌های مختلف تاکنون از سوی دولت آمریکا اجرا نشده است».
وی ادامه داد: »در هفته‌های اخیر نیز تبادل پیام‌های غیرمستقیم برای به‌روزرسانی آن در جریان بوده است».
به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، از نظر جمهوری اسلامی ایران تبادل زندانیان موضوعی کاملا انسانی است که نباید دستمایه بازی‌های سیاسی قرار گیرد.


کد مطلب: 153566

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/153566/آمریکا-صدد-آزادی-۱۰-میلیارد-دلار-اموال-ایران

نفت ما
  https://www.naftema.com