کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امکان دریافت نفت سنتزی از سکوهای نفتی بهرگان

7 فروردين 1402 ساعت 12:22

امکان دریافت روزانه ۶۰ هزار بشکه نفت سنتزی از سکوهای نفتی بهرگان با انجام اصلاحیه‌های فرآیندی در تلمبه‌خانه‌های نفت آغاجاری محقق شد.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، جواد تقی‌زاده، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری بیان کرد: با توجه به نیاز شرکت ملی نفت ایران برای پایداری و تنوع تولید گریدهای نفتی متفاوت، راهکار دریافت نفت سنتزی ارسالی از سکوهای نفتی بهرگان در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با هماهنگی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب پیگیری و اصلاحیه دریافت نفت سنتزی با حداقل کالا ارائه و شماتیک آن تهیه شد.
وی افزود: در این طرح نفت فوق سنگین از طریق خط لوله رابط ۳۲ اینچ خروجی تلمبه‌خانه ممزوج به خط لوله ۴۲ اینچ نیوچم در شیرخانه مایل ۷.۷۷ صادراتی هدایت شود و نفت سنتزی نیز با این اصلاحیه به طرف شیرخانه مایل ۷.۲۱ و پالایشگاه اصفهان ارسال می‌شود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با اشاره به نقش این اصلاحیه فرآیندی در پایداری دریافت نفت سنتزی ادامه داد: تلمبه‌خانه‌های نفت امیدیه از طریق خطوط لوله پالایشگاهی و مبادی صادرات با تبادل ۴ گرید نفتی سبک، سنگین، فوق سنگین و سنتزی همچنان به عنوان شاهرگ حیاتی شرکت ملی نفت ایران ایفای نقش می‌کنند و با اجرای این اصلاحیه فرآیندی بر خطوط صادراتی، هم‌اکنون روزانه ۵۵ هزار بشکه نفت سنتزی از سکوهای نفتی بهرگان دریافت می‌شود که این ظرفیت تا ۶۰ هزار بشکه در روز قابل افزایش است.
تقی‌زاده در پایان گفت: اجرای این اصلاحیه در روزهای آغازین سال ۱۴۰۲ نمادی از تعصب و غیرت کارکنان صنعت نفت در جامه عمل پوشاندن به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان رشد تولید مورد تأکید قرار گرفت را به نمایش گذاشت.


کد مطلب: 153793

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/153793/امکان-دریافت-نفت-سنتزی-سکوهای-نفتی-بهرگان

نفت ما
  https://www.naftema.com