کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صدور کیفرخواست مدیران پتروشیمی رجال

8 فروردين 1402 ساعت 10:03

دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست مدیران پتروشیمی رجال خبر داد و گفت: فروش غیرمجاز مواد اولیه در بازار آزاد به مبلغ ۱۸ هزار میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال از جمله اتهامات در این پرونده است.


  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، علی صالحی روز سه‌شنبه اظهار داشت: مدیران پتروشیمی رجال، محصولات مورد نیاز کارخانه‌ها را در سال ۹۷، ۹۸ و ۹۹ خارج از ساختار بورس کالا و بر خلاف دستورالعمل بازار محصولات پتروشیمی به فروش رساندند که اتهام آن‌ها اخلال کلان در نظام تولیدی از طریق فروش غیرمجاز مواد اولیه در بازار آزاد به میزان ۱۲۸ هزار و و ۹۰۰ تن مواد پتروشیمی‌ را به مبلغ ۱۸ هزار میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال است.
وی افزود: این پرونده سه متهم دارد که با اطلاع قبلی و اشراف بر وضعیت بازار، برخلاف دستورالعمل تنظیم بازار محصولات پتروشیمی به عرضه مواد اولیه خارج از شبکه بورس اقدام کردند و از این طریق مبالغ سرشاری به صورت نامشروع از فروش غیرقانونی به دست آوردند.
دادستان تهران با اشاره به اسناد و مدارک این پرونده، تصریح کرد: در سال ۹۷ بازار داخلی به یکباره با کمبود مواد اولیه پتروشیمی رو به رو و قیمت طیف وسیعی از کالاها از جمله خودرو، ظروف یکبار مصرف، بسته‌بندی کالا، وسایل آزمایشگاهی و پزشکی و مواد ساختمانی که خوراک اولیه‌شان مواد پتروشیمی بود، افزایش یافت.
صالحی اضافه کرد: مدیران این شرکت قراردادهای بلند مدتی با مشتریان انعقاد می‌کردند و بر اساس این قراردادها خارج از عرضه بورسی کالا را به فروش می‌رساندند و این در حالی است که این شرکت مطابق دستورالعمل بازار محصولات پتروشیمی ملزم به ارائه محصولات پتروشیمی در بورس بوده‌اند ولی خارج از سامانه، محصولات خود را به فروش رساندند.


کد مطلب: 153809

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/153809/صدور-کیفرخواست-مدیران-پتروشیمی-رجال

نفت ما
  https://www.naftema.com