کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رشد ۶۰ برابری صنعت پتروشیمی بعد از انقلاب

11 ارديبهشت 1402 ساعت 10:14

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان اینکه صنعت پتروشیمی از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون رشدی ۶۰ برابری را تجربه کرده است، گفت: در حال حاضر ۱۰۸ طرح پتروشیمی در کشور در حال ساخت است.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،«مرتضی شاهمیرزایی» امروز در چهاردهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی با اشاره به اینکه در سال ۵۷ که انقلاب به پیروزی رسید، صنعت پتروشیمی ایران ویژگی‌هایی داشت، ‌افزود: یکی از مشکلات این بود که این صنعت ۱۰۰ درصد به جز خوراک به خارج وابسته بود.
وی ادامه داد: کالا و تجهیزات تماماً وابسته بود و دانش فنی نیز از خارج از کشور تامین می‌شد.
شاهمیرزایی با اشاره به اینکه تنوع محصولات پتروشیمی در آن زمان به ۱۰ عدد هم نمی‌رسید، گفت: تولید محصولات پتروشیمی ۱.۵ میلیون تن بود و ظرفیت کمی از آن بالاتر بود.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور به ۹۳ میلیون تن رسیده است، بیان کرد: با بیش از ۱۰۸ طرح بزرگ و کوچک زنجیره ارزش و طرح‌های بالادستی صنعت پتروشیمی تا ۱۰ سال آینده به بیش از ۲ برابر ظرفیت فعلی دست خواهیم یافت.
وی ادامه داد: پتروشیمی ایران با وجود تحریم‌ها بیش از ۶۰ برابر بزرگ شده است.
شاهمیرزایی تاکید کرد: بیش از ۵۵۰ گرید پتروشیمی و پلیمری در کشور تولید می‌شود و تا پایان دولت سیزدهم تمام کاتالیست‌های پتروشیمی داخلی‌سازی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به لزوم تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: برای تولید ۲۱ محصول جدید پتروشیمی معادل ۴.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است.


کد مطلب: 154650

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/154650/رشد-۶۰-برابری-صنعت-پتروشیمی-بعد-انقلاب

نفت ما
  https://www.naftema.com